برخی از دموکرات‌ها سخنرانی ترامپ را تحریم می‌کنند

برخی از نمایندگان دموکرات کنگره قصد دارند در اعتراض به سیاست‌های جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا در عرصه‌های مختلف، در سخنرانی سالانه امروز او حضور پیدا نکنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه هیل، روز دوشنبه، تعداد دموکرات‌هایی که از تصمیم خود برای شرکت نکردن در سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در کنگره این کشور خبر دادند، به چهار تن رسید.

ارل بلومِنوئِر، نماینده دموکرات اورگن در مجلس نمایندگان آمریکا، که سال گذشته نیز در سخنرانی سالانه ترامپ شرکت نکرد، گفت امسال نیز در این سخنرانی حاضر نخواهد بود.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: این که سه‌شنبه شب در کنگره به سخنان مرد خودمحور و بی مسئولیتی که کاخ سفید را اشغال کرده است گوش دهم، هیچ جذابیتی برایم ندارد. همانند سال گذشته، قصد دارم از شرکت در سخنرانی که مملو از دروغ، فریب و نفاق است خودداری کنم.

این نماینده کنگره از نیت موک، مدیر اجرایی «آشپزخانه مرکزی جهان»، دعوت کرده است به عنوان میهمانش در سخنرانی سالانه رئیس جمهور در کنگره شرکت کند حتی با وجود این که خودش در این مراسم غایب است. آشپزخانه مرکزی جهان که از سوی خوزه اندرس تاسیس شده است، اخیرا برای قربانیان توفان و کارمندان دولت فدرال در طول مدت تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال، غذا فراهم کرده است.

بلومنوئر در ادامه بیانیه‌اش افزود: حجم تخریب، انشقاق و سردرگمی که ترامپ ظرف ۶ هفته گذشته به مردم آمریکا وارد کرده، چهره کنگره جدید را خدشه‌دار کرده است و من نمی‌خواهم شاهد ادامه این نمایش مضحک باشم.

استیو کوهن، نماینده دموکرات ایالت تنسی در مجلس نمایندگان، نیز که پیش‌تر خواستار استیضاح رئیس جمهور شده بود گفت امسال نیز سخنرانی سالانه ترامپ را تحریم می‌کند. کوهن به نشریه هیل گفت: من امسال نیز از شرکت در این مراسم خودداری می‌کنم. من زمانی برای شنیدن سخنرانی سالانه در کنگره حاضر خواهم شد که بتوانم از زبان رئیس جمهور حقیقت را درباره وضعیت کشور بشنوم.

جان لویس و هنک جانسون، نمایندگان دموکرات ایالت جورجیا، نیز هفته گذشته از تصمیم خود برای تحریم این مراسم خبر دادند. جانسون گفت: من با آلوده کردن جایگاه سخنران در مجلس نمایندگان آمریکا مخالف هستم. من نمی‌خواهم ببینم که این جایگاه با حضور ترامپ و سخنان وی به ویژه توهین‌هایش به آمریکای لاتین‌تبارها، تحقیر شود. ترجیح می‌دهم در این مدت جای دیگری باشم.

سال گذشته ۱۴ نماینده دموکرات سخنرانی سالانه ترامپ را تحریم کردند. لویس، فعال برجسته حقوق بشر، بلومنوئر و کوهن نیز در میان آن‌ها بودند.

انتهای پیام/

تحریم سخنرانی ترامپ از سوی دموکرات‌ها

برچسب ها: کنگره ، دونالد ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار