فرمانده بهداری کل سپاه اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیروی زمینی سپاه در برنامه چهارم و پنجم توسعه برای ارائه خدمات بهداری

سردار اخوان گفت: نیروی زمینی سپاه در برنامه چهارم و پنجم توسعه سرمایه‌گذاری های بزرگی برای ارائه خدمات بهداری انجام داده است.

سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیروی زمینی سپاه در برنامه چهارم و پنجم توسعه برای ارائه خدمات بهداریبه گزارش حوزه امنیتی دفاعی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اخوان. معاون بهداری نیروی زمینی سپاه  عصر امروز در حاشیه  بازدید جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محل رزمایش اقتدار بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برنامه ریزی بهداری این نیروی نظامی ارائه خدمت در مناطق محروم و به ویژه صفر مرزی است، اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران در برنامه چهارم و پنجم توسعه سرمایه‌گذاری های بزرگی برای ارائه خدمات بهداری کرده است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات در بیمارستان واقع در محل رزمایش، پرتابل و سیار است، تاکید کرد: سه مولفه اصلی در شاخص استاندارد این بیمارستان مورد نظر است که نخستین شاخص تمرین نیروی انسانی برای فعالیت در مناطق صحرایی و شرایط سخت است.

اخوان افزود: دومین مولفه، وجود فضای لازم برای ایجاد بیمارستان و آزمایشگاه و سومین آن، در اختیار داشتن تجهیزات پرتابل است.

فرمانده بهداری کل نیروی زمینی سپاه این سامانه بهداری را مجهزترین، سریع ترین و پیشرفته ترین سامانه در کشور و منطقه دانست و گفت: مهم ترین عامل قدرت دهنده به این سامانه تحرک است که باعث سرعت انتقال پیام می شود.

اخوان عامل دیگر را دقت بالا برشمرد و ادامه داد: کشور ما در منطقه های حادثه خیز قرار دارد که وجود این سامانه ها را بیش از پیش تاکید می کند.

وی گفت: زمان اتفاق حادثه ها و یا حمله دشمن، خدمات درمانی به عنوان پاتک عمل می کند.

فرماندهی کل بهداری نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه در زمان زلزله کرمانشاه ۶ بیمارستان سیار در شهر و روستا مستقر شد، اظهار کرد: در مناطقی که حتی یک پزشک به سختی وجود داشت، با ایجاد این بیمارستان ها متخصصان پزشکی در منطقه های حادثه دیده حضور یافتند.

اخوان وحدت فرماندهی در مدیریت حوادث را ضعیف دانست و تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه بسیار می‌تواند یاری رسان باشد.

وی وجود یک سازمان قوی برای مدیریت بحران ها را ضروری دانست و گفت: باید مدیریتی منسجم با تجهیزات کامل در زمان وقوع حوادث تمام نهادها را برای کمک رسانی بسیج کند.

اخوان گفت این سامانه ها و متخصصان به طور مرتب در حال ارتقا هستند و از مجلس می‌خواهیم که در بحث بودجه، نیروی زمینی سپاه را در ارتقای این سامانه ها یاری کند، زیرا با وجود تمام تلاش ها این نیرو برای پیشرفت امکانات نیاز به کمک مالی دارد.

فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نیرو در خارج از مرزها هم فعالیت کرده است؛ حضور در راهپیمایی اربعین، زلزله پاکستان از نمونه‌های تمرین بهداری نیروی زمینی سپاه است که البته موانع اداری باعث شد تا در میانمار حضور نداشته باشیم.

اخوان در پایان با اشاره به اینکه این طرح قابلیت بیشتری برای پیشرفت دارد، از بازدید نوبخت و وزیر دفاع و امور پشتیبانی نیروهای مسلح در روزهای آینده خبر داد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: بهداری ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار