اسماعیل کوثری:

امام خمینی (ره) از مبارزه با طاغوت هدف بزرگی داشت

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله تهران گفت: شاه به دلیل وابستگی، قدرتی از خود نداشت و به نصایح امام (ره) عمل نکرد.

امام خمینی (ره) از مبارزه با طاغوت هدف بزرگی داشتبه گزارش خبرنگار حوزه امنیتی دفاعی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله تهران صبح امروز ۱۵ بهمن ماه در سومین همایش سراسری گرامیداشت عملیات غرورآفرین والفجر ٨ اظهار کرد: سه موضوع را باید در اینجا مطرح شود که اولین موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، موضوع دوم سالگرد عملیات والفجر ۸ و سومین موضوع ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی درباره شخصیت و ابعاد وجودی حضرت امام خمینی (ره) گفت: هر ساله و در ابتدای آغاز دهه فجر باید از حضرت امام یاد کرد. ایشان با ٧٧ سال سن در تبعید حضور داشتند و باید به این موضوع توجه کرد که انسان ها در این سن و سال کاری را برای نفع شخصی خود انجام نمی دهند و حتما از انجام آن هدفی بزرگ دارند.

کوثری عنوان کرد: امام خمینی در سال ۴٢ به شاه نصیحت کرد اما او به نصایح امام توجه نکرد و به این دلیل که انسان های مستبد و متکبر کمتر به نصیحت گوش می کنند و اصلا به آن عمل نمی کنند، زیرا فکر می کنند که خود فقط بر همه مسائل احاطه دارند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) بارها به شاه نصیحت کرد که دست از آمریکا و صهیونیست بردار اما او به دلیل وابستگی، قدرتی از خود نداشت و به نصیحت امام عمل نکرد.

فرمانده اسبق لشکر ٢٧ محمد رسول الله با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا که حاکمان عربستان سعودی را گاو شیرده خوانده بود، گفت: محمد رضا پهلوی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همانند گاوی شیرده برای آمریکا بود و اراده ای از خود نداشت.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای دست یابی به قدرت موشکی گفت: شهید تهرانی مقدم تلاش‌های بسیاری برای دست یابی کشور به توان موشکی انجام داد و امروز این پیشرفت‌ها صدای آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را درآورده است.

کوثری تصریح کرد: اگر ما در توان موشکی، دانش هسته‌ای و دیگر حوزه‌ها پیشرفت نمی‌کردیم با مخالفت شدید غرب مواجهه نمی‌شدیم.

وی با اشاره به گرانی های اخیر در کشور گفت: برخی می‌گویند شما توان کنترل قیمت گوشت را ندارید بعد می‌گویید دستاورد داشته ایم! من به آن‌ها می‌گویم که انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف و کلان دستاورد‌های عظیمی داشته است و گرانی و برخی مشکلات اقتصادی به دلیل مسائل مدیریتی و عدم نظارت دقیق و درست است.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران گفت: برخی فکر می‌کنند سربلندی و امنیت به سادگی به دست آمده است، خیر به این شکل نیست، برای امنیت باید از خود بگذریم و امنیت و آرامش کشور را مد نظر بگیریم.

کوثری با اشاره به برگزاری جشن‌های ٢۵٠٠ ساله از سوی محمدرضا پهلوی و معرفی خود به عنوان یک قدرت جهانی، عنوان کرد: محمدرضا پهلوی برخی اوقات کار‌هایی انجام می‌داد که در شأن ملت ایران نبود و به همین دلیل امام خمینی (ره) در یک مقطع از زمان بعد از شهادت فرزند خود آقا مصطفی انقلاب اسلامی شروع شد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله، رهبری هوشمندانه و مردم پا در رکاب و ولایت‌مدار را عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: امام خمینی (ره) با دست خالی، ولی با ایمان و اعتقاد راسخ به خدا برای سربلندی و عزت مسلمانان حرکت عظیمی را آغاز کرد و ابرقدرت‌های غرب و شرق را به معنای واقعی شکست داد.

کوثری با اشاره به عملیات والفجر ۸ عنوان کرد: در این عملیات سپاه و ارتش به صورتی مناطق جنگی را تقسیم کرده و مجزا عمل کردند، به همین دلیل منطقه فاو به سپاه واگذار شد و سپاه آنجا عملیات انجام داد که این عملیات شب ۲۱ بهمن ۶۴ آغاز و به مدت ۷۱ روز ادامه داشت.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به نقش بسیج و نیرو‌های داوطلب و مردم در پیروزی دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: در این عملیات کار بزرگی که توسط نیرو‌های اطلاعات و عملیات انجام شد، طراحی عملیاتی برای مخفی ماندن این عملیات از دید دشمن بود. کار دومی که آن‌ها انجام دادند انتقال رزمندگان از رودخانه بود که برای بسیاری از فرماندهان ارشد نظامی دنیا باور کردنی نیست.

کوثری یکی از ویژگی‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را دشمن شناسی دانست و افزود: ریشه انقلاب اسلامی از اسلام ناب محمدی (ص) است و دستاورد‌های بسیاری داشته است؛ باید این دستاورد‌ها و موفقیت‌ها و تجارب انقلاب را به نسل جوان انتقال دهیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار