موسوی لارگانی:

تصویب FATF هیچ ارتباطی با اجرای SPV ندارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت:هیچ تناسب و ارتباطی میان تصویب FATF با اجرایی شدن SPV از سوی اروپایی‌ها نیست.

تصویب FATF با اجرای SPV هیچ ارتباطی نداردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در پاسخ به این سوال که برخی اجرایی شدن SPV را منوط به تصویب FATF تلقی می‌کنند، آیا اساسا این دو مقوله با یکدیگر مرتبط هستند؟، اظهار کرد: هیچ تناسب و ارتباطی میان تصویب FATF با اجرایی شدن SPV از سوی اروپایی‌ها نیست. متاسفانه آقایان برای اینکه بخواهند اولویت تصویب FATF را مطرح کنند، به مسائل دیگر متوسل می‌شوند.

وی در ادامه افزود: آقای ظریف به عنوان مدافع FATF صراحتا در مجلس اعلام کرد که نه بنده و نه آقای رئیس جمهور تضمین نمی‌کنیم که با تصویب FATF مشکلات اقتصادی برطرف شود بلکه با این تصویب فقط بهانه را از دست آمریکایی‌ها می‌گیریم. سوال بنده از وزیر امور خارجه این است که آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون چه کاری می‌توانست علیه ما انجام دهد که نکرده؟! و آیا علی رغم اجرای کامل تعهداتمان در برجام آمریکا به تعهداتش پایبند بود و زیر میز نزد؟ مذاکره کنندگان هسته‌ای بگویند نشست هایشان با سران ۱+۵ چه نتیجه‌ای برای ما در بر داشت که این بار بخواهیم FATF را تصویب کنیم؟

موسوی لارگانی تاکید کرد: در تصویب برجام آقایان همه چیز حتی کمبود بارش باران و آب آشامیدنی مردم را به این توافقنامه گره زدند و گفتند اگر برجام منعقد شود مشکلات کشور حل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامه نگاری برخی دولتی‌ها به رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: متعجبم که برخی از وزرابه رهبری درباره تصویب این کنوانسیون‌ها نامه زدند. معتقدم نباید به خودشان اجازه می‌دانند که چنین نامه‌ای را به رهبر معظم انقلاب ارسال کنند و ایشان را تحت فشار قرار دهند که FATF را بپذیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/
برچسب ها: موسوی لارگانی ، fatf ، spv ، ظریف ، پالرمو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار