دیدار‌های جداگانه عراقچی با وزیر و معاون وزیر امور خارجه بلغارستان

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلغارستان و گئورگی گئورگیف معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دیدار‌های جداگانه عراقچی با وزیر و معاون وزیر امور خارجه بلغارستانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در صوفیا با خانم اکاترینا زاخاریئوا، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلغارستان و گئورگی گئورگیف معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار‌ها سید عباس عراقچی با اشاره به رفت و آمد‌های متعدد سیاسی بین مقامات دو کشور طی چند سال اخیر، بر علاقمندی و اراده سیاسی موجود دو کشور جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و انجام رایزنی سیاسی بین دو کشور را فرصتی جهت تبادل نظر پیرامون موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی دانست.

مقامات بلغارستانی نیز با اشاره به دیدار سال گذشته ظریف از صوفیا و تبادل نظر در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین المللی اظهار داشتند طی سال‌های اخیر شاهد افزایش رفت و آمد‌های سیاسی بین دو کشور بوده ایم. دولت صوفیا از برجام حمایت می‌کند و همسو با کشور‌های اروپایی بر این باور است که برجام تامین کننده امنیت و ثبات در منطقه است.

وزیر امور خارجه بلغارستان در ارتباط با ساز و کار مالی اتحادیاته اظهار داشت: برقراری این ساز و کار می‌تواند تعامل و همکاری اقتصادی و بازرگانی دو کشور را تقویت نماید و بلغارستان از آن حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار