شهردار مشهد:

ایجاد آموزش و فرهنگ سازی لازمه کامل دن فرآیند تفکیک از مبدأ پسماند می‌باشد

شهردار مشهد گفت: مدیریت پسماند صرفاً به یک حوزه جمع آوری در حوزه پسماند خلاصه نمی‌شود وباید فعالیت‌های تفکیک از مبداء نیز صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی نجفی شهردار نیشابور در مراسم افتتاح پروژه تفکیک از مبدأ پسماند خشک نیشابور گفت: تاکنون در نیشابور تنها جمع آوری زباله در حوزه پسماند مطرح بوده این در حالی است که مدیریت پسماند صرفاً به یک حوزه خلاصه نمی‌شود و وباید فعالیت‌های تفکیک از مبداء نیز صورت بگیرد.

نجفی افزود: به منظور اجرای درست و کامل فرایند پسماند قراردادی با سازمان همیاری شهرداری‌های استان منعقد کردیم شد. لمیدواریم کل این فرآیند از ابتدای امر بحث آموزش و هم بحث پسماند‌ها را در شهرستان اجرا کنیم.

معاون سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تمامی نیرو‌های این پروژه نیرو‌های بومی نیشابور می‌باشند ومسئولیت اجرای پروژه‌های این مرکز به مهندسین نیشابور واگذار خواهد شد.

سعید سعیدیان افزود: روزانه ۱۹۰ تن پسماند خشک و‌تر در این مرکز تولید می‌شود که ۱۰ درصد آن پسماند خشک است و مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:ضرورت دارد تا فرهنگ سازی از مدارس آغاز شود و مسئولان آموزش و پرورش به کمک ما بیایند. آمادگی داریم این طرح را با مشارکت شهرداری‌های استان در تمامی شهر‌ها عملیاتی کنیم تا علاوه بر پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی پسماند‌های خشک، بهترین بهره برداری را در جهت درآمدزایی پایدار برای شهرداری‌ها شاهد باشیم.

انتهای پیام//م. ص.
 


مراسم افتتاح پروژه تفکیک از مبدأ پسماند خشک نیشابور

برچسب ها: زباله ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.