مرغ‌های که در وزن و سن پایین کشتار می‌شوند سالمترند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه سن کشتار مرغ حداکثر 42 روز و وزن کشتار یک کیلو و 800 گرم تعیین شده است،گفت: تولید مرغ های کوچکتر هم سالمتر و هم از لحاظ اقتصادی هزینه کمتری برای تولید آن صرف می شود.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: با کاهش سایز مرغ هزینه مصرف نهاده و هزینه انرژی در واحد تولیدی کم شده و تعداد دوره پرورش افزایش میابد.

سید احمد زکریایی نژاد با بیان اینکه با کاهش زمان پرورش مرغ در مرغداریها، مصرف آنتی بیوتیک‌ها کاهش چشمگیری خواهد داشت تاکید کرد: با تولید مرغ‌های کوچک میتوانیم در زمینه صادرات مرغ فعالیت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در این طرح، سن کشتار ۴۲ روزه است و وزن استاندارد، ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم می‌باشد.

در ادامه دکتر قادر زاده دکترای اقتصاد کشاورزی و مدرس دانشگاه کردستان گفت: طرح مرغ سایز دارای مزایای خاصی است و برای تولید کننده و مصرف کننده میتواند توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشد.

قادرزاده با بیان اینکه کاهش هزینه‌های تولید با عرضه مرغ‌های کوچکتر شکل میگیردخاطر نشان کرد: در این طرح کیفیت گوشت مرغ افزایش پیدا می‌کند و خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها نیز پایین می‌آید.

انتهای پیام/م

وزن استاندارد مرغ  ۱۸۰۰ گرم می‌باشد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.