۱۵ کشاورز استان همدان تولید کننده برتر کشور

۶ کشاورز استان همدان رتبه اول و ۹ نفر رتبه دوم کشور را در تولید محصولات کشاورزی کسب کرده اند.

۱۵ کشاورز استان همدان تولید کننده برتر کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضوانی جلال ،مدیر کل جهاد کشاورزی استان همدان در همایش تقدیر از کشاورزان و واحد های نمونه کشاورزی استان همدان گفت:  امسال ۱۵کشاورز استان همدان رتبه های اول و دوم در تولید محصولات کشاورزی کشور را با در نظر گرفتن میزان مصرف آب و نهادها ی کشاورزی را کسب کرده اند.

 وی با اشاره به تجلیل از این کشاورزان و کشاورز نمونه استانی در این همایش گفت: هدف از این همایش بررسی عواملی است که کشاورزان نمونه توانسته اند با آنها میزان تولیدات خود را افزایش دهند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: برداشت سیب زمینی از ابتدای انقلاب از  ۸ تن و ۴۰۰ هزار کیلو گرم در هکتار به ۴۴ تن در هکتار ، چغندر قند از ۱۵ تن در ابتدای انقلاب به ۶۳ تن و جو از ۲ تن ۷۰۰ هزار کیلو گرم به ۴ تن رسیده است و این نشانه پیشرفت های ما در بخش کشاورزی است.

رضوانی جلال ادامه داد: این پیشرفت در تولیدات کشاورزی در حالی است که تولیدکنندگان برتر ما خیلی بیشتر از میانگین تولید محصولات کشاورزی تولید دارند برای نمونه تولید کننده برتر استان ما که در کشور هم برتر هستند به جای ۶۳ تن میانگین برداشت چغندر قند ،۱۴۰ تن برداشت انگور به جای ۱۳ تن میانگین کشور، ۱۱۷ تن در هکتار و جوی آبی به جای ۴ تن ،۱۱تن در هکتار برداشت می شود.

وی اقلیم، آب و خاک را سه تهدید بزرگ در تولید محصولات کشاورزی دانست و افزود: کاهش بارش های جوی، کاهش زمین های دیم و آبی در کنار افزایش جمعیت ،اهمیت تولید کشاورزی مکانیزه و بهینه بالا برده است و استفاده از مکانیزاسیون و شرکت های دانش بنیانی در کنار بخش کشاورزی نیازی اساسی است.

در پایان این مراسم از ۱۵ کشاورز برتر کشوری و ۴۴ کشاورز و تولید کننده برتر استان در بخش های مختلف کشاورزی تقدیر شد.

انتهای پیام /ا

تقدیر از ۵۹ کشاورز نمونه کشوری و استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار