مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل:

۱۸ درصد جمعیت اردبیل در حاشیه و سکونت‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: ۱۸ درصد جمعیت شهر اردبیل در حاشیه و سکونت‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با بیان اینکه ۱۸ درصد جمعیت شهر اردبیل در حاشیه شهر و سکونت گاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند، اظهار داشت: این رقم از میانگین کشوری بیشتر است.

وی بیان کرد: حاشیه نشینی معمولا یکی از معضلات کلان و نیمه کلان شهرهاست که بعنوان یکی از عوامل بروز و ایجاد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مطرح بوده و دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر با توجه ویژه در تلاش برای حل ریشه‌ای آن بوده و برنامه گسترده‌ای در این زمینه تدارک دیده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: تمامی مناطق حاشیه نشین و سکونت گاه‌های غیر رسمی استان بتدریج با احصای دقیق مشکلات بتدریج ساماندهی و توانمند خواهند شد که با اجرای این طرح بدون شک معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

شفیعی افزود: علاوه بر اختصاص ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار در قالب برنامه توسعه محلی و تسهیل گری برای سه محله حاشیه نشین، طرح ویژه توانمند سازی محله ایران آباد اردبیل با ۶۵۰ خانوار و ۲ هزار و ۸۵۰ نفر به عنوان پایلوت برای ساماندهی و توانمند سازی انتخاب شده است.

وی از تشکیل کمیته ویژه در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی آسیب‌های اجتماعی این منطقه شناسایی و احصا شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: با تصمیم کمیته ویژه قرار بر این شده که دانشگاه محقق اردبیلی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد خانه به خانه همه مشکلات از جمله مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و بهداشتی اهالی این آن محل را مطالعه و احصا کند.

شفیعی اضافه کرد: برای همین پرسشنامه مخصوصی طراحی شده تا تمامی مسائل و مشکلات افراد ساکن در این محله مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد و این کار چند روزی است شروع شده است.

وی ادامه داد: بعد از اتمام تحقیقات میدانی برای هر خانواده بسته‌های حمایتی خاصی جهت توانمند سازی تعریف خواهد شد.

انتهای پیام/ح

ساماندهی مناطق حاشیه نشین اردبیل

برچسب ها: اجتماعی ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.