رحمانی فضلی در نخستین همایش ملی معماری دفاعی امنیتی:

استکبار تحریم، تهدید نظامی و عملیات روانی را در دستور کار خود قرار داده است

وزیر کشور گفت: امروز بعد از چهل سال استکبار دوباره تحریم، تهدید نظامی و عملیات روانی را در دستور کار خود قرار داده است.

رحمانیبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در نخستین همایش ملی معماری دفاعی امنیتی که صبح امروز در محل دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: عدد ۴٠ از نگاه ما به معنای تکامل و بلوغ است ؛ امیدوارم بتوانیم ۴٠ سالگی انقلاب اسلامی  را به مدد خداوند، رهبری و شهدا گرامی بداریم.

وی افزود: در موضوع انسان، مردم و اهمیت آنها اولین مسئله این است که ما این اجزا را خوب بشناسیم. زیرا نگاهی که قرار است ارائه کنیم، نگاه ساختارگرایانه است. در نگاه ساختاری ما به تمامی مجموعه، اجزا، روش‌ها و کارکردهای و روابط و مناسبات اجزا مجموعه کار داریم. در چنین شرایطی  امنیت در جامعه بستر شکوفایی  انسان است.

رحمانی فضلی عنوان کرد: نگاه ساختارگرایانه در تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها نگاه کاملی است. در بررسی‌ این موضوع باید انسان را به عنوان متغیر اصلی  و باقی موضوعات را باید به عنوان متغیرهای وابسته درنظر بگیریم؛ زیرا محور اصلی تغییر و تحول و اقدام انسان است.  مجموع انسان ها در کنار یکدیگر مردم را تشکیل می‌دهند که در اینجا بحث مردم و امنیت مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: ابتدای بحث را باید با انسان و نگاهی که به او وجود دارد آغاز کنیم. تعریفی که مدنظر ما خواهد بود انسانی موحد و دینی است زیرا ما انسان را با نگاهی اسلامی، دینی و توحیدی می بینیم. بر این مبنا تعاریف و ویژگی‌هایی که از انسان در آیات و احادیث مطرح شده، نشان دهنده جامعیت، خلقت و کمال زیبایی ها و خلقت و عالم هستی است.

وی افزود: مولفه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و ... مولفه هایی هستند که قابلیت انسان را می تواند به فعلیت در بیارورد و چگونگی تبدیل قابلیت های انسان به فعلیت به نوع برخورد با مردم بستگی دارد.

رحمانی فضلی ادامه داد: امنیت در جامعه بستر شکوفایی و رشد و تعالی انسان است و در شرایط امن است که فعالیت های مختلف و علم و صنعت و تولید می تواند رشد کند.

وزیر کشور با بیان اینکه نمی توان دم از امنیت زد در حالی که نتوانستیم مردممان را اقناع، همراه و راضی کنیم، تصریح کرد: باید بدانیم وقتی حکومت ایجاد می کنیم وظیفه داریم در رضایتمندی مردم تلاش کنیم. اگر مردم در جامعه احساس کنند که شرایط سیاسی به گونه ای است که شرایط ظهور و بروز سیاسی در صحنه ها برای همه فراهم است، نتیجه آن مشارکت فعال مردم در صحنه های سیاسی و انتقال قدرت در جامعه است.

وی گفت: در عرصه اقتصادی موظف هستیم که حداقل امکانات زیست و حیات انسان ها را در جامعه و بر اساس قانون اساسی داشته باشیم. باید با مفسده و رانت اقتصادی مبارزه شود و هرکس توان و استعداد شکوفایی در عرصه اقتصاد را دارد باید فرصت و فضای فعالیت داشته باشد؛ اگر برگزیدگان خاص بدون ضابطه وارد فعالیت های اقتصادی شوند، نتیجه آن رانت و فساد می شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: فقدان عدالت اجتماعی که باعث برتری گروهی به دور از ملاک های قانونی و با شایسته سالاری شود، نتیجه آن تبعیض است که خلاف قانون و منویات امام و رهبری است.

وزیر کشور با اشاره به راهبردهای رهبر انقلاب در عرصه های مختلف، تصریح کرد: ایشان در حوزه آسیب های اجتماعی در ۷ هفته جلسه با حضور مسئولان برنامه ریزی کردند و تقسیم وظایف ملی صورت دادند و راهبردها را مشخص کردند. اگر به دنبال جامعه ای منسجم که اعتماد به نفس دارد هستیم، اصالت ما در حفاظت و صیانت از جامعه اسلامی است. برای رسیدن به این مهم باید در مقابل دشمن محکم ایستاد و با او مقابله کرد.

رحمانی فضلی در پایان اظهار داشت: امروز بعد از چهل سال استکبار به دنبال این است که راه های رفته در طول این چهل سال را مجددا بیازماید و دوباره تحریم، تهدید نظامی و عملیات روانی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رحمانی ، فضلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار