چین در حال توسعه نرم افزاری است که افراد بدهکار را در نقشه نشان می‌دهد

دولت چین طی برنامه اعتبارسنجی شهروندان خود، در حال تولید نرم افزاری است که بدهکاران نزدیک شما را در نقشه نشان می‌دهد.

چین در حال توسعه نرم افزاری است که افراد بدهکار را در نقشه نشان می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  دولت چین در حال توسعه یک نرم افزار است که بدهکاران را نشان می‌دهد. روزنامه دولتی China Daily اعلام کرده که مسئولان ایالت هبئی در چین در حال توسعه یک نرم افزار با نام map of deadbeat debtors به معنای نقشه بدهکاران فراری (یا افرادی که از دادن بدهی خود امتناع می‌کند) هستند که از طریق پیام رسان چینی WeChat که در این کشور محبوبیت زیادی دارد، قابل دسترسی است.

بر اساس اطلاعات اعلام شده برد این نرم افزار ۵۰۰ متر است، در این صورت زمانی که یک بدهکار در ۵۰۰ متری شما باشد، گوشی همراه با فلش زدن شما را متوجه می‌سازد. همچنین این برنامه محل دقیق شخص بدهکار را نشان می‌دهد، اعلام نشده که اطلاعات شخصی فرد بدهکار در این نرم افزار به نمایش در می‌آید یا خیر. همچنین در حال حاضر مشخص نیست که نرم افزار چگونه فرد بدهکار را تشخیص می‌دهد یا افراد با چه مقدار بدهی در این برنامه نشان داده خواهند شد.

چین در حال توسعه نرم افزاری است که افراد بدهکار را در نقشه نشان می‌دهد

این برنامه برای آن تولید شده تا حواس شهروندان به افراد بدهکار باشد. روزنامه China Daily اعلام کرده که چنین نرم افزاری باعث می‌شود مردم بدهکارانی را که قادر به پرداخت بدهی خود هستند را بشناسند.

در فرهنگ چین پس انداز کردن مقدم بر ولخرجی پیشنهاد شده و داشتن بدهی جزو امور منع شده است. دولت چین سعی دارد با انجام چنین کار‌های مردم را به پرداخت بدهی‌ها تشویق کند و از طرفی درخواست وام کمتری داشته باشند. به عقیده این مقامات این کشور، سامانه‌های اعتبار سنجی شهروندان تاثیر مثبتی در رفتار آن‌ها خواهد داشت. استدلال وجود سیستم اعتبار سنجی عمومی آن است که افراد زیادی در چین دسترسی به بانک‌های مرسوم را ندارند. بنابر این وجود یک سیستم جایگزین برای ارزیابی آن که افراد توانایی پرداخت وام، اجاره خانه و هزینه مدرسه کودکانشان را دارند یا خیر، ضروری است.

چین در حال توسعه نرم افزاری است که افراد بدهکار را در نقشه نشان می‌دهد

توسعه این سیستم بر پایه امتیاز دهی و اعتبار افراد است که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی می‌شود. چنین سامانه‌ای یک فرد را براساس امانت داری و رفتار او در مکان‌های عمومی، قضاوت می‌کند و اعتبارات او را افزایش یا کاهش می‌دهد.

همانطور که گفته شد روش تشخیص افراد بدهکار توسط نرم افزار اعلام نشده، احتمال دارد این سیستم با شناسایی افراد بدهکار بانکی و موقعیت یابی آن‌ها، این افراد را شناسایی کند. اما نکته مهم آن است که آیا چنین کار نقض حریم خصوصی افراد نیست؟ آیا چنین سیستمی باعث از بین رفتن غرور و آبروی افراد نمی‌شود؟


بیشتر بخوانید: اطلاعاتی جدید از فیس‌لیفت کادیلاک XT5 در چین فاش شد +تصاویر


انتهای پیام/

فناوری جدید تولید شده در چین برای نشان دادن محل بدهکارها

برچسب ها: فناوری ، نرم افزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار