آیا حجاب فقط در دین اسلام موضوعیت دارد؟ + فیلم

برخی تصور می‌کنند فریضه‌ حجاب مختص دین اسلام است و در دیگر ادیان الهی مانند یهودیت و مسیحیت موضوعیت ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی برای اینکه موضوع حجاب را زیر سوال ببرند، از غرب و تاریخ متمدن کشور‌های غربی شاهد مثال می‌آورند. آن‌ها می‌گویند که آزادی‌های موجود و نبود حجاب اجباری سبب پیشرفت این کشور‌ها شده است.

حجاب فقط در دین اسلام موضوعیت ندارد + فیلم

حجت الاسلام و المسلمین محمد پویا پژوهشگر دینی و کارشناس مذهبی در این‌باره به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از صحبت‌هایی که در جهت حمایت از بی حجابی مطرح می‌شود، بحث تضاد حجاب با مفهوم آزادی است. برخی می‌گویند، شما حق نداریید، با حجاب آزادی را از افراد بگیرید. مفهوم آزادی اقتضا می‌کند که افراد در سطح پوشش خود اختیار کامل داشته باشند.

وی افزود: اگر نظام ما اسلامی نبوده و قواعد اسلامی بر کشور حاکم نباشد، توجه به فرهنگ کشور‌های دیگر می‌تواند، برای اثبات حجاب به ما کند. اگر به جوامع دینی دیگر نگاه کنیم که کامل‌ترین نوع جوامع هستند، متوجه می‌شویم که در کشور‌های غربی مانند امریکا پیش از این دوره محیط‌های دینی سالم وجود داشته است. در زمانی که دین و کلیسا‌ها جایگاه تاثیرگذاری بر مردم داشتند، بحث حجاب به عنوان عرف دینی و متشرع حاکم بود.


بیشتر بخوانید: ماجرای شهیدی که برای زنی در کافه خانه خرید + صوت


این کارشناس مذهبی ادامه داد: وقتی تصاویر گذشته‌ی اروپا و امریکا را در برخی فیلم‌های سینمایی نگاه کنید، موضوعات جالبی را مشاهده می‌کنید؛ مثلا خانم‌ها پوشیده هستند و دامن‌های بلند به تن دارند و دربرخی موارد حتی روسری و کلاه‌های برای پوشاندن موی سر استفاده می‌کردند. حجاب بانوان غربی در گذشته به گونه‌ای بود که عموم بدن پوشیده بود. حتی در کشور‌های یهودی نشین مانند تلاویو که متعلق به رژیم صهیونیستی است، خانم‌ها پوشیده است، به شکلی که تار مویی از آن‌ها دیده نمی‌شود.

حجاب فقط در دین اسلام موضوعیت ندارد + فیلم

وی در پایان اضافه کرد: این نشان می‌دهد که در تمام ادیان الهی و برخی ادیان غیر الهی، مسئله‌ی حجاب ریشه دار است. حتی در ادیان خود ساخته تا حدی این مسئله رعایت شده. افرادی که تا حدی پایبند مسائل دینی بودند و هستند، حجاب را پذیرفتند. علت اهمیت حجاب در ادیان مختلف این است که آزادی بی حد و حصر آسیب زننده به دیگر انسان هاست. اگر خانمی در مسئله پوشش آزاد بود، یک مرد هم می‌گوید من آزادم که نگاه شهوانی داشته باشم. این موضوع هرج و مرجی ایجاد می‌کند که قابل کنترل نیست. برای در امان ماندن جامعه باید این مرز‌ها رعایت شود.

در ادامه می‌توانید، ویدیوی این گفتگو را مشاهده کنید.

دانلود

انتهای پیام/

تمامی ادیان الهی موضوع حجاب را مطرح کردند

برچسب ها: حجاب و عفاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
اینکه حجاب یعنی چه و معنای و عمل واقعی ان چیست مهمه وقتی هم مرد وهم زن باید حجاب داسته باشند پس یعنی چه هر چیزی که درازادی وشناخت با راهنمایی بدست بیاد ماندگار خاهد بود اگه نه به بچه بگی نکن میگه میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
ما همه عاشق حجابیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
حجاب اینقدر فوایدش اشکاره که مشخصه همه ادیان قبولش دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
دو تا دونه مرغ خریدم شد ۵۰۰۰۰دوتا مرغ به وزن ۳/۳۰۰گرم
Canada
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
باید مستندی در مورد یهودی هایی که در امریکا و کانادا زندگی میکنند .تهیه کنید تا مردم متوجه ححاب کامل انها .مرد و زن. شوند
حتی ازدواج مابین شان توسط خانواده صورت می گیرد .یک هفته قبل از ازدواج پسر و دختر همدیگر را می بیندند .اعتقاد دارند تا جایی که صاحب بچه میشوند .بچه میاورند .8 تا 9 تا بچه دارند .همشون لباس بلند مشکی .حتی بچه های کوجک هم حجاب مشکی دارند .
Azerbaijan
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
حجاب عالیه، چادر عالیه، هممون عاشق حضرت زینب و فاطمه هم هستیم
آخرین اخبار