آیت‌الله موحدی کرمانی در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان:

رونق تولید داخلی رمز موفقیت کشور است/ دولت در مسائل معیشتی گوش شنوایی برای تذکرات نمایندگان مجلس خبرگان ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی در کشور گفت: آمریکا با فشار اقتصادی می‌خواهد مردم را از انقلاب جدا کند.


گروه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراز و فرودهای بسیاری را به خود دیده است و دشمنان برای مایوس کردن مردم از این نظام به هر ترفندی متوسل شده و از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده‌اند.

مسائل اقتصادی و معیشتی از جمله مسائلی است که دشمنان از جمله غربی‌ها و آمریکایی‌ها بر آن متمرکز شده‌اند تا مردم را از ادامه دادن به مسیری که چهل سال است آغاز کرده‌اند، دلسرد کنند؛ غافل از اینکه جشن شکوهمند انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن سال گذشته نشان داد فشارهای اقتصادی هم مردم را از تداوم این مسیر پشیمان نکرده و بالعکس آنان با توان مضاعفی به راه خود ادامه می‌دهند.

آنچه در این میان حائز اهمیت است، توجه به بیانات و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب درباره توجه به مسائل اقتصادی کشور است که با عمل به آن می‌توان از این پیچ تاریخی عبور کرد و بر خلاف تصور دشمنانی که مسیر چهل ساله انقلاب اسلامی را باور نداشتند، به قله پیشرفت و موفقیت رسید.

در همین راستا گفت‌وگوی مشروحی را با آیت‌الله موحدی کرمانی درباره اهمیت مسائل اقتصادی کشور و اجرایی شدن شعار سال، تذکرات نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به دولت و ضرورت توجه به هزینه‌کرد بودجه در مسائل مختلف انجام دادیم. متن این گفت‌وگو به شرح زیر است: 

رونق تولید داخلی رمز موفقیت کشور است/ آمریکا با فشار اقتصادی می‌خواهد مردم را از انقلاب جدا کند/ دولت در مسائل معیشتی گوش شنوایی برای تذکرات نمایندگان مجلس خبرگان ندارد

رمز ماندگاری انقلاب حضور مردم در عرصه‌های مختلف است

باشگاه خبرنگاران جوان: با عرض سلام و احترام از وقتی که در اختیار ما قرار دادید؛ در این چهل سالی که از انقلاب گذشته است، شاهدیم که وقتی دشمنان نتوانستند به ما حمله کنند از راه اقتصادی وارد شدند و اکنون شاهد وضعیت سخت معیشتی مردم هستیم، دولت چه اقداماتی را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم در بودجه باید انجام دهد و چرا دشمن می‌خواهد از این موضع وارد شود؟

آیت‌الله موحدی کرمانی: مسئله این است که انقلاب به برکت حضور مردم در عرصه‌های مختلف پیروز شد و با حضور آنان شاه فراری شد و بالاخره انقلاب پیروز شد. آمریکا فهمید که رمز قضیه این است. در نتیجه سعی او در این سال‌ها این است که مردم را از انقلاب جدا کند و این هدف اصلی آمریکاست.

هشدار آیت‌الله موحدی کرمانی نسبت به حربه‌ دشمنان در مایوس کردن مردم

در بعد فرهنگی فعالیت‌هایی کرد اما در بسیاری از زمینه‌ها موفق نشد، اما معتقد است که با فشار اقتصادی باید مردم را در فشار معیشتی قرار دهد تا مردم از انقلاب بریده شوند؛ این برنامه آمریکایی‌هاست و به همین دلیل مقام معظم رهبری مکرر و در نام گذاری سال‌ها تاکیدی به اقتصاد داشتند و تاکید کردند که به اقتصاد توجه کنید و مردم را از فقر نجات دهید، در نتیجه مسئولان باید به هوش و مراقب باشند و کار‌های اقتصادی زیادی باید انجام گیرد.

دولت باید هزینه‌ها را کم کند، هرچقدر هزینه کمتر شود و خرج مردم شود این انقلاب بیشتر تضمین می‌شود. باید حقوق‌ها را تعدیل کند. این حقوق‌ها که یکی ده‌ها میلیون حقوق می‌گیرد و یکی در کمال سختی حقوق دو یا سه میلیون تومانی می‌گیرد باید اصلاح شود.

دولت در مسائل معیشتی گوش شنوایی برای تذکرات مجلس خبرگان ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان: ما شاهد هستیم که جلسات مجلس خبرگان در رابطه با موضوعات معیشتی برگزار می‌شود، اما آقای رئیس‌جمهور حضور پیدا نمی‌کنند، چقدر حضور علما و مراجع را در پیگیری مطالبات مردمی در حوزه معشیت مردم موثر می‌دانید؟

آیت‌الله موحدی کرمانی: ارزیابی ما این است که ما داد می‌زنیم، ناله هم می‌زنیم، اما باید گوش شنوایی برای تذکرات باشد.

سفرهای خارجی مسئولان هزینه‌بر است  و باید حذف شود

باشگاه خبرنگاران جوان: پیام‌ها و انتقادات خود را به دولت هم منتقل کردید؟

آیت‌الله موحدی کرمانی: بله ما به دولت منتقل کردیم، نمی‌دانم عذر دولت چیست. 

مثلا می‌گوید بودجه ندارم، اما برای اینکه دولت بودجه‌ها را تنظیم کند باید بودجه بسیاری از قسمت‌ها را حذف کند و به بسیاری دیگر توجه کند. هیچ دلیلی وجود ندارد. بسیاری از سفر‌های خارجی مسئولان هزینه بر است و بودجه مصرف می‌شود. بودجه بسیاری جا‌ها باید حذف شود.

بودجه‌ای را در اختیار نهادی می‌دهند، آن نهاد می‌داند اگر این بودجه مصرف نشود سال بعد بودجه کم می‌شود لذا سعی می‌کند به هر صورت ممکن بودجه را مصرف کند؛ این غلط است.

بودجه باید حتی‌الامکان آن مقداری که لازم و ضروری هست مصرف شود و اگر زیاد آمد به خزانه برگردانند، ولی این کار انجام نمی‌گیرد و این‌ها از جمله مسائلی است که دولت توجه نمی‌کند.

رونق تولید داخلی رمز موفقیت کشور است/ آمریکا با فشار اقتصادی می‌خواهد مردم را از انقلاب جدا کند/ دولت در مسائل معیشتی گوش شنوایی برای تذکرات نمایندگان مجلس خبرگان ندارد

مردم به تولیدات داخلی روی بیاورند تا رونق بگیرد/ ضرورت جلوگیری از واردات اجناس خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان: در این چندسال شاهد نامگذاری شعارهایی برای اسم سال از سوی رهبر انقلاب بودیم که همواره بر حمایت از تولید داخلی و رونق تولید تاکید داشته‌اند، چقدر این مساله را اجرایی شده می‌بینید؟

آیت‌الله موحدی کرمانی: این شعارسال، بسیار شعار مهمی است و یکی از رموز موفقیت در بحث اقتصاد در کشور است. این کار باید انجام گیرد و مردم به تولیدات داخلی روی بیاورند تا آن رونق بگیرد.

باید از واردات اجناس خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود جلوگیری کرد، که در این زمینه هم دولت باید گزارشاتی ارائه دهد که چه کار‌هایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
توليد داخل نيازمند همت همگانيست نه يک نفر و دو نفر
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
با سلام
وقتی بین دولت و مجلس و بین مجلس و مردم فاصله بیافتد دیگه هیچکس به کسی دیگه رحم نمیکند شما به تو لید کننده چه امتیازی میدهید که بتواند اشتغالزایی و تولید پر رونق داشته باشد سازمان تامین اجتماعی هیچگونه کمکی به تولیدکننده ها نمی کند و تا قرون اخر اصل و جرایم را از تولید کننده و خدمات دهنده میگیرد و سازمان امور مالیاتی سنوات قبل بخشودگی صددرصد به مودیان معمول می نمود ولی انگار اسم تولید به مزاج ادارت خوش نمی اید بخشودگی جرایم را کنسل نموده است بنظر شما با حلوا حلوا گفتن دهن ادم شیرین می شود نه عزیزان من بسیاری از تولید کننده ها را می شناسم که به دلیل عدم حمایت ادارات و سازمان های دولتی از تولید و اشتغالزایی دست کشیده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
با وجود برخي مسئوليني که بیش از آنکه نگران وضعیت معیشت مردم محروم و مستضعف باشند دغدغه زندگی فرزندان،خانواده و افراد و مدیران دوتابعیتی را در خارج از کشور دارند و با چنین تعارض منافع آشکاری که بین چنین افرادی در مدیریت کشور و مردم وجود دارد نمی توان انتظار داشت که در ارتباط با فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی در سند راهبردی گام دوم انقلاب و در سال رونق تولید در زمینه مصوبات لوایح ضد غربی،مقابله با جریان نفوذ، اصلاحات ساختار اقتصادی، اصلاح نظام بانکی،مبارزه با مفاسد اقتصادی، رانت ، تبعیض،تبانی ،ارتشاء و اجرای عدالت اقدامات جدی صورت پذیرد.
کشور و مردم نیازی به مسئولینی که با نگاه از بالا به پایین دو نسخه متفاوت یکی برای عامه مردم و دیگری برای خود ،خانواده و اطرافیانشان داشته باشند ندارند.مردم مسئولینی می خواهند که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی شآن و منزلت خود را در خدمتگزاری و پاسخگویی به مردم بدانند و نه در آقایی وقدرت محوری در مسئولیت و جایگاهی که بواسطه صبر و استقامت و خون دل خوردن و به هزینه همین مردم به آنها واگذار گردیده و دو دستی خود ، خانواده ، قبیله ، باند و اطرافیانشان را سر سفره انقلاب نشانده و عامه مردم را از آن محروم کرده اند.
می بایستی مطابق منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و برای نجات و آینده کشور ، انقلاب و مردم هرچه سریعتر بدنه فکری و استراتژیک مدیریت کشور از دست چنین افراد ریاکار ، خسته ، از راه برگشته ، بی رمق و منافق خارج گردیده و در دست افراد صالح ،صادق،متخصص با انگیزه و جوانان متعهد به آرمان های انقلاب قرار بگیرد که مهمترین وظیفه شان پاسخگویی در برابر مسئولیتشان به مطالبه گری و نظارت موثر مردم ،رسانه ها و قوه قضاییه می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
کاش هرکس نظر خود را برای خودش نگه دارد یا اگر میتواند به میدان بیاد و کار کند و اگه نمیتواند کنار بکشد و بگوید در این برهه زمانی کاری از دستم بر نمایید و بیشتر دعا میکنم .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
با سلام مسئولین و گوش شنوا جانا سخن از دل ما می گویی
کاملا" به نکات ظریفی اشاره نموده اند و باید عرض کنم مردم ایران همواره پشتیبان رهبر و انقلاب اسلامی هستند گرچه بعضی از مسئولین فقط به تنها چیزی که فکر نمی کنند مردم و معیشت آنهاست. و الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
فقط شعار همه میگن کی باید عمل کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
منصفانه کشور تو چند دهه گذشته روز به روز بسوی دلال بازی میرود در حوزه مسکن که دولت می‌تواند با قدرت وارد شود و دست دلالان را کوتاه کند وارد نمیشود کلا اگر دولت بتواند با دلال بازی مقابله شود پولها روانه تولید میشود الان طرف میبیند میتواند با دلال بازی چند برابر تولید درآمد داشته باشد و دولت هم با وام دهی به آن بخش مثل مسکن اجباری به دلالان مسکن برای گرانی مسکن جایزه میدهد و دلالان با این پولها به بخشهای دیگر حمله میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
آمریکا هيچ غلطي نميتواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی امینی
۱۲:۳۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
مردم باید به تولیدات داخلی روی بیاورند! منظور از مردم دقیقا چه کسانی هستند ؟ بالای ۹۰ درصد مردم یا کارگر هستند یا کارمند. با حقوق کارگری کارمندی این روزا مگه میشه چیزی هم خرید؟! من خودم دنبال خرید ماشین لباسشویی بودم دیدم ماشین لباسشویی ایرانی با خارجی قیمت هاشون تقریبا نزدیک بهم هست. خوب شما حسابش رو بکن همین ماشین لباسشویی ها و حتی با ظرفیت ۹ تا ۱۲ کیلوش رو اوایل سال گذشته نهایتا شما تا ۲ الی ۳ میلیون می‌تونستی حتی خارجیش رو بگیری .با این گرونی و با این حقوق ها و اینکه که ارزش پول ملی یک سوم شده برای خرید ماشین لباسشویی ایرانی باید حقوق سه ماه رو کنار بزاری و‌هیچی نخوری و ... تا بتونی ماشین لباسشویی ایرانی بخری. خوب زندگی دیگه خرج دیگه ای نداره ؟ حالا بگیم اصلا ماشین لباسشویی اتوماتیک نخریم بریم سطلی بخریم ایرانی اونم نزدیکه ۱.۵ میلیون پولش !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
اين فشار اقتصادي نيست جنگ اقتصاديه
Germany
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
اصلا به فکر مردم نیستند
-
عباس گودرزی
۱۱:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
سلام داد و ناله کارساز نیست . بلکه راهبرد علمی و همانند شهید بهشتی ایستادگی در مقابل اشرافگری و فاصله طبقاتی و مبارزه جدی با ورود کالاهای لوکس خارجی لازم است . چرا حضرت علی ع می گوید به تاریخ بنگرید ؟ پس شما نیز به طرح های شهید رجایی، روش های شهید بهشتی ، و برخورد مقتدرانه با منافقین بنگرید . و از قوه قضائیه برخورد انقلابی درحال جنگ با مفسدین داشته باشید . آنوقت می بینید که در کار دوئلت تاثیر گذار خواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
بايد بيشتر به توليد داخلي بها داد و همه جوره توليد داخلي رو حمايت کرد به شرطي که توليد کننده هم به فکر مردم باشه نه فقط فکر جيب خودش
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۹:۲۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
مسئولین دولتی خواب هستند و به اقتصاد و زندگی مردم بی توجه هستند .
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۰۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر آمريکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
مردم ايران هميشه پشتيبان انقلاب و رهبري بوده و هستند
آخرین اخبار