معاون وزیر کشور در گچساران مطرح کرد؛

جلوگیری از متمرکز شدن جمعیت در کلان شهر‌ها

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور توسعه متوازن شهر‌های کوچک و روستا‌ها را راهکاری برای پیشگیری از مهاجرت روستائیان و شهر‌های کوچک به شهر‌های بزرگ دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،  نشست بررسی مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌های گچساران و باشت با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشوربرگزار شد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در این نشست گفت: اگر اتحاد و همدلی بین اعضای شورا و شهردار نباشد میلیارد‌ها تومان پول و اعتبار هم باشد توسعه نخواهیم داشت.

وی افزود: تا هدف مشخص نباشد نمی‌توان برای توسعه شهر کار کرد و برنامه ریزی بلند مدت رکن اساسی توسعه در مناطق شهری و روستایی است.

معاون عمران وزارت کشورگفت: نبود برنامه کاری در این دو شهرستان و نبود چشم انداز‌های چندین ساله موجب شده که این دو شهرستان توسعه خوبی نداشته باشد.

جمالی نژاد توسعه متوازن شهر‌های کوچک و روستا‌ها را راهکاری برای پیشگیری از مهاجرت روستائیان و شهر‌های کوچک به شهر‌های بزرگ و در نهایت جلوگیری از متمرکز شدن جمعیت در کلان شهر‌ها بیان کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت هم گفت: نبود درآمد پایدار در شهر‌های کوچک و مشخص نبودن نحوه فعالیت شورا‌های اسلامی شهر‌های کوچک از مشکلات توسعه شهری در این مناطق است.

تاجگردون افزود: راه اندازی کارخانه بازیافت زباله و کشتارگاه دام و طیور به صورت مشترک بین شهر‌های باشت و دوگنبدان و ماشین حمل زباله برای روستا‌ها از نیاز‌های ضروری این دو شهر است.

در این نشست شهرداران دوگنبدان و باشت نبود خودروی آتش نشانی مجهز به بالابر، کمبود نیروی انسانی، کمبود قیر برای آسفالت معابر را از مهمترین مشکلات بیان کردند.

دهیاران در این نشست  هم نبود اینترنت، ماشین حمل زباله و جایگاه دفن زباله، نبود امنیت شغلی برای دهیاران، بی توجهی به خودکفایی دهیاری‌ها، عدم تخصیص اعتبار به دهیاران ، تداخل کاری دهیاری‌ها با بنیاد مسکن را از مهمترین مشکلات خود بیان کردند.

شهرستان‌های گچساران و باشت دارای دو شهرداری و ۷۲ دهیاری است.

انتهای پیام/غ

نبود درآمد پایدار در شهر‌های کوچک

برچسب ها: وزیر کشور ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.