ربات‌ها غذا و نوشیدنی دانشجویان دانشگاه جورج میسون را تحویل می‌دهند! +تصاویر

استارت‌آپ اروپایی Starship Technologies ربات تحویل شش چرخه خود را به یک دانشگاه در ویرجینیا می‌آورد.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، استارت‌آپ اروپایی Starship Technologies روز دوشنبه اعلام کرد دانشگاه جورج میسون، دانشجویان را قادر می‌سازد که غذا و نوشیدنی مورد نظر خود را از لیست غذا سفارش داده و آن‌ها را توسط ربات‌ها تحویل بگیرند.

این استارت‌آپ می‌گوید حداقل ۲۵ ربات برای کالج جرج میسون در نظر گرفته است. همچنین دانشجویان می‌توانند غذای خود را از Blaze Pizza، Starbucks و Dunkin سفارش دهند. در هفته‌های آینده رستوران‌های دیگری نیز به این سرویس اضافه خواهند شد. در ضمن دانشجویانی که از این سرویس استفاده می‌کنند برای هر سفارش باید ۱.۹۹ دلار بیشتر پرداخت کنند.

ربات‌ها غذا و نوشیدنی دانشجویان دانشگاه جورج میسون را تحویل می‌دهند +تصاویر

ربات‌های تحویل می‌توانند تا ۲۰ پوند کالا را حمل کنند. همچنین این ربات‌ها در چند سال گذشته در شهر‌های مختلف سراسر جهان و بیشتر در شغل‌های خدماتی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. به گفته این استارت‌آپ، ربات‌های تحویل شش چرخه می‌توانند در پیاده‌رو‌ها به طور خودکار حرکت کنند و از موانع بگذرند. همچنین این دستگاه در باران، برف و شب نیز قادر به پیدا کردن مسیر و تحویل غذا است. آن‌ها از طریق دوربین‌هایی که در بیرون بدنه ربات قرار گرفته است، در اطراف مردم و سایر اشیا حرکت می‌کنند و برخوردی با آن‌ها نخواهند داشت.

ربات‌ها غذا و نوشیدنی دانشجویان دانشگاه جورج میسون را تحویل می‌دهند +تصاویر

دانشجویان می‌توانند از طریق نرم‌افزار Starship سفارش‌های خود را ثبت کنند. این نرم‌افزار هم برای اندروید و هم برای آی‌اواس در دسترس است. سفارش دهنده موقیت مکانی خود را روی نقشه نرم‌افزار پین می‌کند و ربات خود را به آن مکان ارسال می‌کند. حتی می‌توان مسیر حرکت ربات را از روی نقشه دنبال کرد تا از زمان دقیق رسیدن غذا آگاهی پیدا کرد. اگر نگران دزدیده شدن غذای خود توسط فرد دیگری هستید باید بگوییم که این ربات دارای دری است که تنها توسط فرد سفارش دهنده باز می‌شود. کارمندان Starship نیز تحویل سفارش‌ها را توسط دوربین‌هایی که در بدنه ربات طراحی شده است، تحت نظر قرار می‌گیرند.

ربات‌ها غذا و نوشیدنی دانشجویان دانشگاه جورج میسون را تحویل می‌دهند +تصاویر

در حالی که ربات‌های Starship برای مدت کوتاهی است در سراسر جهان شروع به کار کرده‌اند، این شرکت اولین شرکت تحویل غذا در محوطه دانشگاه نیست. ربات‌های تحویل دهنده یک استارت‌آپ دیگر به نام Kiwi در تابستان سال گذشته در UC Berkeley آغاز به کار کرده بودند، اما زمانی که دسامبر گذشته یکی از آن‌ها آتش گرفت به مشکل برخوردند.

ربات‌ها غذا و نوشیدنی دانشجویان دانشگاه جورج میسون را تحویل می‌دهند +تصاویر


بیشتر بخوانید: سگ رباتیک سونی، Aibo با رنگ جدید وارد بازار می‌شود +تصاویر


انتهای پیام/

ربات‌های تحویل دهنده

برچسب ها: فناوری ، ربات ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار