لحظات دلهره‌آوری که کارگران شیشه پاک‌ کن در طبقه ۲۴ برج تجربه کردند

دو کارگر شیشه پاک کن که در حال انجام وظیف خود در مقابل شیشه‌های طبقه 24 برجی بودند، ناگهان به وسیله وزش باد در خطر قرار گرفتند.

لحظاتی دلهره‌آوری که کارگران شیشه پاک‌کن در طبقه 24 برج تجربه کردندبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دو کارگر شیشه پاک کن در شهر کلورادو ایالات متحده آمریکا هنگام پاک کردن شیشه نمای بیرون طبقه ۲۴ برجی مرتفع، ناگهان با وزش باد در شرایطی خطرناک قرار گرفتند.

در این حادثه خطرناک، بالابری که به وسیله چرثقیل در طبقات مختلف برج کار می‌کرد و کارگران شیشه پاک کن را جابه‌جا می‌کرد، به طور اتفاقی از سمت کابل‌های اتصال دچار مشکل شد و در آسمان معلق ماند. برجی که کارگران مشغول تمیز کردن نمای بیرونی آن بودند، از هتل‌های لوکس و مجلل شهر کولورادو است و هزینه هر شب اقامت در آن به ۳۶۹ دلار می‌رسد.

این هتل ۴۵ طبقه دارد و در بازه‌های زمانی معینی کارگران متخصص شیشه پاک‌کن با استفاده از بالابر مخصوص و رعایت تجهیزات ایمنی اقدام به تمیز کردن شیشه‌های بیرون سطح برج می‌کنند ولی در این مرتبه از تمیز کردن شیشه‌ها حادثه‌ای بسیار خطرناک رخ داد که اگر شانس و امدادرسانی به موقع نبود، می‌توانست سرانجام بسیار تلخی داشته باشد.

تونی توربا شخصی که از این لحظات فیلم‌برداری کرده است، گفت: توجه من زمانی به سمت بالابر و کارگران درون آن جلب شد که بالابر پس از جدا شدن یک یا دو عدد از کابل‌های اتصال آن، به شدت در اتفاع بسیار بالایی از سطح زمین تکان می‌خورد و وزش باد شدید نیز این تکان‌ها را بیشتر کرده بود و سبب شد بالابر چندین مرتبه با شیشه‌های هتل برخورد کند.

سازمان آتش‌نشانی پس از اطلاع از این حادثه به صورت نیرو‌های خود را به محل اعزام کرد. آتش‌نشانان با حضور در محل هتل ابتدا به بررسی اوضاع پرداخته و سریع‌ترین و ایمن‌ترین روش نجات کارگران را بررسی کردند. یکی از مسئولان اداره آتش‌نشانی کلورادو به خبرنگاران گفت: ما در ساعت ۱۱ صبح در محل حادثه حاضر شدیم و با سنجش احتمال سقوط بالابر، خیابان‌های اطراف هتل را بستیم و در همین زمان اقدام به نجات شیشه‌پاک کن‌ها کردیم.

خوشبختانه با تلاش ماموران آتش‌نشانی هر دو کارگر حاضر در صحنه حادثه با سلامتی کامل نجات پبدا کردند و تنها دچار شوک شده بودند.

در ادامه فیلمی از لحظات حادثه معلق شدن بالابر را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: سقوط پنجره هتل بر سر گردشگر زن! +تصاویر


انتهای پیام/

 شیشه‌ پاک‌‌کن‌ها‌یی که در آستانه مرگ قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار