انتقاد وزیر ارتباطات از رزمایش قطع اینترنت

محمدجواد آذری جهرمی از رزمایش قطع اینترنت در کشور انتقاد کرد و اظهار داشت راهکارهای دقیق‌تر و کم‌هزینه‌تری برای بررسی تاب‌آوری زیرساخت‌ها وجود دارد.

انتقاد وزیر ارتباطات از رزمایش قطع اینترنت کشوربه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار اخباری از سوی یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی مبنی بر برگزاری رزمایش قطع اینترنت در کشور و قطع تمام سرویس‌های مبتنی بر کارت، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب توییتری خود از این موضوع انتقاد کرد.


بیشتر بخوانید: رزمایش قطع اینترنت در ایران؛ قطع خدمات بانکی از سرورهای خارجی برای دو ساعت


وزیر ارتباطات ضمن تأکید بر بسیار مهم بودن بررسی تا‌ب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی کشور مثل بانکداری الکترونیک در برابر تهدیداتی مانند تحریم، از انجام اینگونه تست‌ها انتقاد کرد و اظهار داشت راهکارهای دقیق‌تر و کم‌هزینه‌تری برای بررسی تاب‌آوری زیرساخت‌ها وجود دارد.

آذری جهرمی همچنین در بخش دیگری از توضیحات خود اعلام کرد تست روز گذشته پدافند غیرعامل بر روی شرکت سداد، برای سنجش تاب‌آوری آن بود و ارتباطی با اینترنت کشور نداشت.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر نوشت:

«تصور کنید یک روز صبح متوجه بشید که تمام سامانه‌های بانکی بانک شما تا اطلاع بعدی از دسترس خارج شده است، چه حس و عکس العملی خواهید داشت؟ چه کسانی را مسئول می‌دانید؟

سپاس، همین دلایل که در همین مدت کوتاه در قالب نظرمردم طرح کردید؛زیرساخت بانکداری الکترونیکی از زیرساختهای حیاتی کشور محسوب می‌شود،باید در برابر تهدیدات از جمله تحریم، مقاوم باشد.تست امروز پدافند غیرعامل بر روی شرکت سداد،برای سنجش تاب‌آوری آن بوده و ارتباطی با اینترنت کشور ندارد.

عبارت رزمایش قطع اینترنت یکی از فجیع‌ترین عباراتی بود که برای ضایع کردن یک موضوع بسیار مهم مثل بررسی تاب‌آوری زیرساختهای حیاتی کشور، بکار برده شد. اینگونه ناشی‌گری می‌کنیم و بعد فضای مجازی را مقصر می‌دانیم. باید بپذیریم در شناخت رسانه ضعف داریم.

پس از اطلاع، خواستم این برنامه لغو شود، راهکارهای دقیق‌تر و کم‌هزینه‌تری برای بررسی تاب‌آوری زیرساختها وجود دارد.»

انتقاد وزیر ارتباطات از رزمایش قطع اینترنت

انتقاد وزیر ارتباطات از رزمایش قطع اینترنت

انتقاد وزیر ارتباطات از رزمایش قطع اینترنت

انتقاد وزیر ارتباطات از رزمایش قطع اینترنت

انتهای پیام/

وزیر ارتباطات قطع اینترنت در کشور را تکذیب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
وزیر محترم ارتباطات کار خود را خوب بلد استو بایستی هر کاری در حوزه ارتباطات با هماهنگی با ایشان صورت بذیرد لذا معقول بنظر میرسد که به بیشنهاد ایشان سعی گردد توجه بیشتری معطوف گردد!!!!
آخرین اخبار