روش‌های فوق حرفه‌ای برای برخورد با قهر خانم‌ها!

اغلب مردان، قهر را نوعی ضعف قلمداد می‌کنند و بر عواطف‌شان قانون «همه یا هیچ» حکم‌فرما است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قهر یکی از طبیعی ترین واکنش های بشر است که ظاهرا بیشتر در بانوان باب است و آن ها قهر کردن را وسیله ای برای نزدیکی بیشتر و یا اعلام مخالفت و ناراحتی خود استفاده می کنند. اما چطور باید با قهر خانم ها برخورد کنیم؟!

امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به معرفی روش‌هایی فوق حرفه‌ای برای برخورد با قهر خانم‌ها، بپردازد. پس با ما همراه باشید.

روش‌های فوق حرفه‌ای برای برخورد با قهر خانم‌ها!

قهر کردن از چه چیزی نشات می‌گیرد؟

قهر از واکنش‌های طبیعی انسان است و به صورت سرشتی، ژنتیکی و یا محیطی به افراد منتقل می‌شود تا جایی که افراد در موقعیت‌های یکسان به اشکال گوناگون قهر می‌کنند.

همه افرادی که قهر می‌کنند در موقعیت‌هایی از زندگی با ناکامی مواجه شده‌اند و یا به نیاز‌های مطلوب خود دست نیافته‌اند، به همین‌خاطر، به درجات متعددی از قهر متوسل می‌شوند.

قهر و عوامل ایجاد آن استرس‌زا است و در اغلب موارد، افرادی که برای رسیدن به مطالبات خود به قهر متوسل می‌شوند استرس زیادی تحمل می‌کنند.


بیشتر بخوانید؛  سکوت با قهرکردن متفاوت است!


این در حالی است که قهر تا حدودی برای هر دو جنس زن و مرد طبیعی است، اما شواهد عینی نشان می‌دهد که این عمل بیشتر در زنان دیده می‌شود.

اغلب مردان، قهر را نوعی ضعف قلمداد می‌کنند و بر عواطف‌شان قانون «همه یا هیچ» حکم‌فرما است.

ولی قهر روندی است که نشان می‌دهد ارتباط به طور کامل قطع نشده و به احتمال خیلی زیاد به آشتی ختم می‌شود.

روش‌های فوق حرفه‌ای برای برخورد با قهر خانم‌ها!

با این وجود، افرادی که به مطرح شدن و ابراز وجود احتیاج دارند و از فقدان اعتماد به نفس رنج می‌برند، بیش از سایرین در روابط خود قهر می‌کنند.

قهر به هیچ عنوان راه درمان نیست و افرادی که به اصطلاح حالی به حالی هستند به راحتی دوستان و آشنایان خود را از دست می‌دهند؛ چراکه هیچ‌کس دوست ندارد با فردی که به فواصل کوتاه قهر می‌کند ارتباط نزدیک و مستمر داشته باشد.

به همین‌خاطر، به افراد زودرنج توصیه می‌شود که در وهله اول قوه شناخت خود را نسبت به سایر عوامل تنبیه بالا ببرند و بدانند که قهر به تنهایی چاره‌ساز نیست.

همچنین اعتمادبه‌نفس و مهارت‌های کلامی خود را تقویت کنند و به دیگران هم اجازه دهند که در مواقع متعدد نظرات مخالف خود را ابراز کنند.


بیشتر بخوانید؛  تأثیر قهر کردن بر روابط زن و شوهر


بهتر است همه ما افکار منفی خود را دور بریزیم و علل ناراحتی خود را برای طرف مقابل عنوان کنیم.

همچنین باید راه آشتی را باز بگذاریم و هر چیزی که از دهان‌مان بیرون می‌آید را عنوان نکنیم. علاوه بر این، کدورت نباید طولانی‌مدت باشد، چون از میزان تاثیرگزاری آن می‌کاهد.

در قهر و آشتی، به ویژه در رابطه مادر و فرزندی، والدین نباید بلافاصله عذرخواهی مکرر کودک را بپذیرند؛ چراکه این امر موجب تکرار رفتار غلط، تقویت عذرخواهی مکرر و در نتیجه اصلاح نشدن رفتار نامناسب می‌شود.

روش‌های فوق حرفه‌ای برای برخورد با قهر خانم‌ها!

۸ روش برخورد با قهر زن

اگر همسر شما مدام بابت مسائل با شما قهر می‌کند، راه‌هایی وجود دارند که بتوانید با این رفتار وی روبرو شوید و عشق را دوباره به رابطه بازگردانید.

۱. تصمیم درست، بی توجهی یا توجه؟!

هنر در این است که بتوانید تصمیم بگیرید چه زمانی برای صحبت درباره مشکلات مناسب است.

گاهی اوقات، تنها چیزی که لازم است این است که اجازه دهید زمان به بهبود اوضاع کمک کند.


بیشتر بخوانید؛ با کسی که مدام قهر می‌کند، چگونه رفتار کنیم؟


اما شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که با این کناره گیری، همسرتان احساس نکند که از او غفلت کرده‌اید یا دیگر دوستش ندارید.

شما باید منتظر زمان مناسب باشید و زمانی که او آماده شنیدن است هرگز این فرصت را از دست ندهید.

۲. به دل نگیرید

اغلب هنگام قهر و عصبانیت، طرفین رابطه کلماتی را به زبان می‌آورند که بحث را کاملا منحرف می‌کند.

یکی از اشتباهات رایجی که افراد در روابطشان مرتکب می‌شوند این است که با شنیدن این حرف‌ها، آن‌ها را به دل می‌گیرند و از همسر یا پارتنرشان ناراحت می‌شوند.

زنان تمایل دارند با بیان مسائل به صورت بزرگنمایی شده آن چیز را مهم نشان دهند.


بیشتر بخوانید؛  قهر بزرگ بیرون و آشتی کودک درون به روایت تصاویر


پس دفعه‌ی بعد که همسرتان ناراحت است و می‌گوید دیگر به شما علاقه‌ای ندارد، به یاد داشته باشید که او فقط عصبانی است و لازم است شما عشق بیشتری به او نشان دهید.

۳. کار‌هایی انجام دهید که دوست دارد؛ هر چند کوچک

برای برخورد با قهر زن، لازم نیست او را به یک سفر ببرید یا یک هدیه گران قیمت برایش بخرید. اما مطمئنا می‌توانید با درست کردن یک شام خوشمزه، یا گرفتن فیلم مورد علاقه‌اش او را خوشحال کنید.

اگر می‌خواهید همسرتان قهر را کنار بگذارد، کافیست با کار‌های کوچکی که از آن‌ها لذت می‌برد خوشحالش کنید و خیلی زود می‌بینید که لبخند بر لبانش بازگشته است.

۴. اجازه ندهید همیشه قهر اوضاع را کنترل کند

شما نمی‌توانید هر بار در برخورد با قهر زن، تسلیم شوید و اجازه دهید این به یک عادت تبدیل شود. به عنوان یک شریک زندگی دلسوز، به او بگویید که کجا را اشتباه کرده است.

برای او بگویید که این برای شما قابل قبول نیست که هربار قهر کند و شما را آزار دهد.


بیشتر بخوانید؛  قهر و آشتی همسرانه را چگونه مدیریت کنیم؟


اگر شما هربار تسلیم قهر او شوید ممکن است هیچوقت اشتباهاتش را نفهمد و مدام رفتارش را تکرار کند. کلید ارتباط موفق، صحبت کردن است. کنترل مطلق خود را به او ندهید.

۵. مسائل را از نگاه او ببینید

یک ضرب المثل هست که می‌گوید: «اغلب ما برای آنچه که فکر می‌کنیم در حال مبارزه نیستیم.»

برای مثال، او ممکن است که با شما قهر باشد نه برای اینکه فکر می‌کند شما با کسی رابطه دارید بلکه فکر می‌کند او از جذابیت کمتری نسبت به دیگری برخوردار است.

شما باید دلایل واقعی مسائل را پیدا کنید و برای درک موضوعات خودتان را جای او بگذارید.


ببینید: عصبانیت و قهر مهران غفوریان از خندوانه


دیدگاه‌های او ممکن است الزاما اشتباه نباشند و لازم باشد شما تجدید نظر کنید.

روش‌های فوق حرفه‌ای برای برخورد با قهر خانم‌ها!

۶. به گذشته رجوع نکنید

آوردن بحث‌های گذشته به حال حاضر می‌تواند بسیار مخرب باشد.

محکومیت‌هایی مثل «دفعه قبل هم همین کار را کردی»، «اگر تو می‌توانی این کار را بکنی، چرا من نکنم؟» نه تنها عشق زندگی شما را خراب می‌کند بلکه اعتبار شما را نیز از بین می‌برد.


بیشتر بخوانید؛  کودک بیش‌فعال را درمان کنید نه تنبیه!


به خاطر داشته باشید که در یک رابطه‌ی صمیمی می‌توان بحث‌های گذشته را نادیده گرفت چرا که آن‌ها در مقابل عشق شما ناچیز هستند.

۷. یک جمله جادویی! "دوستت دارم"

بله، جمله‌ی جادویی همان «دوستت دارم» است، و زمانی که از دهان شما خارج می‌شود به این معناست که همه چیز را ذوب می‌کند؛ حتی اگر همسرتان قهر باشد یا در ابتدا کوچکترین توجهی به شما نکند، اما مطمئنا تاثیرگذار است. اگر نمی‌خواهد که با او حرف بزنید، برای او پیام صوتی بفرستید و بگویید که چقدر دوستش دارید. یا یک پیغام عاشقانه روی میزش بگذارید. پس منتظر نمانید و دست به کار شوید.

۸. اگر برایتان ارزشمند است، هرگز تسلیم نشوید

خب، آیا همسرتان را واقعا شریک زندگی خود می‌بینید؟


بیشتر بخوانید؛ واقعا برای همیشه با کسی قهر می‌کنید؟


اگر اینطور باشد، نمی‌توانید با رهاکردن او همه چیز را از دست بدهید.

اگر او همسر شماست پس باید خاص‌ترین موجود روی زمین برای شما باشد.

او را در آغوش بگیرید و به او بگویید که چقدر برای او ارزش قائل هستید.

در برخورد با قهر زن، بهترین کار محبت کردن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قهر کردن ، روانشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
یکی از بدترین کارها قهر کردن خانمها بخصوص اونهاییکه عادت به قهر کردن پیدا میکنن و حامی دارن . مثلا مادرشون حامی اونهاست و اصلا بهش نصیحت نمیکنه سر هر چیز کوچک قهر نکنه و از خونه شوهرش به خونه مادرش نره . همین قهر کردن‌ها زندگی مارو تا مرز طلاق پیش برد چون منم دوران جوانی لج باز بودم و مقابله به مثل میکردم . و این قهرها ماه‌ها طول می‌کشید و کم کم باعث شد با دختر خانمی وارد رابطه بشم . چون واقعا نیاز عاطفی و جنسی داشتم . الان اوضاع بهتر شده و خواستم تجربه خودم رو بگم . خانمها زیاد قهر نکنید مردهارو دلسرد از زندگی و ازدواجشون نکنید . هر چیز کوچکی باعث نشه ۱ ماه برین خونه پدر و مادرتون و شوهرتون رو تنها بزارین
Iran (Islamic Republic of)
میرزای
۱۹:۲۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
من خانمم براش کادو نخریدم کادو روز سالگرد ازدواج حالا قهر یک ماه منم نمیدونم بهش چ بگم ولا .. همیچی داریم فقط قهر
Iran (Islamic Republic of)
آتی
۰۱:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
این‌مقاله رسما داره میگه اگر همسرتون هی با شما قهر میکنه شما بهش جایزه بدهید. بهش محبت کن، کادو بخر و بهش بگو دوستش داری. اینجوری اخلاق همسر بدتر و بدتر نمیشه؟ من باشم هی قهر میکنم جایزه بگیرم و ناز کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
همشون مثل همن این زنها
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۵:۴۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
3 ساله با خانمم ازدواج کردم کارایی واسش کردم که تو اطرافیا هیچ کدوم انجام ندادن مثل گوشیه خوب براش خریدم سفر خارجی بردمش و ... اما اون همیشه چیزای بیشتر میخواد و به خاطرشون قهر میکنه واقعا خسته شدم از دست کاراش شما فک کن زنتو بببری کیش کلی خرجش کنی اخر سفر به خاطر نخریدن یه عروسک مسخره تا خود خونه باهت قهر کنه و اینهمه کاری که کردم و خرجی که کردم رو نبینه و فقط به ختطر نخریدن یه عروسک مسخره 2 روز باهت قهر کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
واقعا خوشحالم از اینکه مجردم وحس خوشبختی میکنم چون آزادم وهیچ وقت نمیخوام زن بگیرم وخودم وبدبخت کنم اونم تو این وضع اقتصادی ، آخرشم هی قهرکنه سرچیزای الکی و بعدم بگه طلاق میخوام زارت ، نه زن میخوایم نه بچه ونه تومخی مجردی خیلی صفامیده ، یاحق.
Iran (Islamic Republic of)
مهرشاد
۲۳:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۱
من صفر تا صد برای خانومم هستم ،انقدر دوستش دارم که اگر بگه بخاطرم بریم فلان کار کنیم تا اونجا که بتونم قبول میکنم ولی متاسفانه از دیدگاه خودش فکر میکنه راجب من و با من قهر میکنه مثلا میگه تو خیانتکاری یا من برای تو مردم،،،، ولی در واقع اینطور نیست و من برای اون و به امیدش زندگی دارم میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام
من یک دختر 15 ساله و یک پسر 6 ساله دارم که از بهمن 99 تو یک دور همی با زنم بحثم شد و از اون به بعد زنم گفت دیگه حاضر به زندگی با من نیست و تا الان مشاوره های طلاق رو هم رفتیم و منتظر فروش خونه ای هستیم که به نام هر دوتامون و با گرفتن سهمش توافقی از هم جدا شدیم و از اونجا که من کارمند یک شرکت خصوصی هستم و توان نگهداری بچه ها رو ندارم قرار شده اجاره خونه و خرج بچه ها رو بدم ولی مادرشون از اونا مراقبت کنه ! حالا من با اینهمه سال زندگی و دوتا بچه طاقت دوریشون رو ندارم و زنم هم تو این مدت رفته دنبال آرزوزش که آرایشگریه و میخواد سالن بزنه و امروزی زندگی کنه ، حالا من چکار کنم بجز طلاق ؟
Iran (Islamic Republic of)
دلارام
۰۱:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام،من نامزد دارم اما شوهرم یکم خصیصه روز زن هیییچچچی برام نگرفته حتی ی شاخه گل،درصپرتی ک همه نامزدهای دورمون پسره اولین روز زن واسه زنش ترکونده چکارکنم عین خیالش نیست برام کادو نمیخره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۳۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
من ی دختر ۱۱سالم که مامانم همش قهر می‌کنه مامانش مرده باش مرده خواهرش هم مرده بعد خوانوادشم باهاش قهرن آخه من چه گناهی کردم که همش تلافیشو رو من خالی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۷:۳۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
من یک دختر ۱۷ ساله هستم و مادرم با هام قهر کرده سر یک وای فای که تغصیر اونم بوده حالا دیگه با هام حرف نمیزنه معذرت خواهی هم کردم انگار نه انگار نمیدونم حالا چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
من به عنوان یک خانم به شمامیگم که اولین بارعلت رو جویا بشید وبا اوصحبت کنید بعدهم چه خانم چه آقا وقتی وارد زندگی مشترک میشوند بایداول ظرفیتهای یکدیگر رو بسنجند یک موقعی یک خانمی انقدر لیاقت دارد که باید دل اورا بدست آورد وبا اوهمدلی کرد ولی بعضیها بی لیاقت هستند وهمیشه طلبکار شما باید مهارت مردانه داشته باشید که خانم شما از کدام نوع است نباید اول زندگی وا بدهید.بلعکس درمورد آقایان هم همینطورباید عاقلانه رفتارکرد تا طرف حدود رابداند .این موضوع دوطرفه است
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۴:۳۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
ما سه تا پسر داریم و20ساله ازدواج کردیم،خانمم با هر دعوای کوچکی قهر می‌کنه و جلوی بچه‌ها دادفریاد نیزه ومیگه میرم درخواست طلاق میدم،تا حالا چندین بار بچه‌ها را انداخته رفته،نمیدون چهکار کنم دگه دارم روانی میشم،دلم بحال بچه‌ها میسوزه ،عمرو جونی خودم که سوخت،خدا هدایتمه کنه










را بچه ها میسوزه عمر خودم که سوخته وحدت هدایتمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
مسدر
۰۸:۴۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
زن قهر قهرو بهتره از زندگی خارج بشه چون وجودش جز آزار و اذیت چیزی نیست و وجودش خطرناکه برای فرزندان ....زندان واقعا بهتر است از تحمل چنین افراد ازار دهنده ای.
من یاد گرفتم کاملا عادی رفتار کنم و واکنشی نشون ندم و به هیچ عنوان ناراحت هم نشم. زمانی هم که پا پیش میزاره چند روز هیچ جوابی بش نمیدم و خودمو به لالی میزنم. این طور زنان کودک اند و زندگی با کودک قابل تحمل نیست.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۳۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
آقا یکی به داد من برسه به خدا خون گریه کردم ولی بی خودی بام دعوا میکنه بعدش قهر میکنه به خدا حتی التماس هم بش کردم ولی باز قهر کرده و خاموش کرده چی کنم توروخدا بم بگید چی کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ارین
۱۴:۴۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اشتی کردین؟ :)))
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۳۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
من خستم دیگه با اینکه عاشقشم مدام قهر میکنم خیال میکنم علت قهراش این باشه که نکنه از من زده شده یا منو نمیخاد دیگه نکنه بخاد همع چیو تموم کنه قهراش سر چیزای خیلی جزئیه لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۵۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
همسرم قهر کرده میگه همه چیز را بزن به نامم تا بر کردم یاحق طلاق رابه من بده چه کنم چون من بهش خیانت کردم اما خودش میدو نه یک ساله به خاطرش گذاشتم کنار راهنمایی کنید چون دائم قهر میکنه بهش اعتماد ندارم
Iran (Islamic Republic of)
اسمالیل
۱۹:۴۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام خانمم ۴ماهه که من ودبچشو ول کرده رفته خونه پدرش وهر کاری کردم میگه فقط طلاق موندم چکار کنم .مگر زندگی اینقد بی ارزشه واسه خانما که مثل لباس شوهر وبچه عوض کنن.لطفا راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۲۳:۱۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
به نظرم به رفتار خودتون نگاه کنید، شاید مشکل همیشه طرف مقابل نباشد خیلی وقتا یا بهتر بگم تمام وقتا مشکل از ماست
Japan
م س
۱۶:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام شوهرم وسایل موردنیازخانه رانمیخردبه من پول نمیدهدمن هم همیشه ازاین رفتاراورنج میبرم وقهرمیکنم لطفا مراراهنمایی کنید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۴:۲۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
همیشه خانما وقتی قهر میکنن حق بجانب میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۸:۳۰ ۱۲ دی ۱۳۹۸
والا خانمم قهر میکنه و همیشه حق رو در خودش میبینه و هر چیزی هم ک میگم موضوع رو منحرف میکنه ..از قهر کردناش سر جیزای بیخود خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
سلام من خانم۶ماه هست که قهرکرده ومن ودوتا بچم رورها کرده ورفته خانه مادرش ومنوهم توگوشی موبایلش مسدود کرده چنددفعه هم گل وشیرینی گرفتم ورفتم آشتی ولی گفته برنمیگردم اقوام هم برای آشتی باهاش صحبت کردن گفته برنمیگردم چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
سلام ببین داداش گلم خدا میدونه که من به خاطر اون 2تا بچه ات پاسختو دادم ... چاره کار اینه که به یه طریقی حالا یا خودت یا از طریق یه زن دیگه بفرست که باهاش صحبت بکنه اول ببین مشگلش چیه و بعد ببین چه خواسته ای داره ببین حرف دلش چیه چرا برنمیگرده ...خودت الک
۱۰:۱۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
به خاطر بچه هات خواسته شو براورده بکن برمیگرده سر زندگیش حتی 1درصد هم به این فکر نکن طلاقش بدی چون اون موقع تازه اول بدبختیت هستتش
Iran (Islamic Republic of)
چشم انتظار
۰۲:۰۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
خانمه هایی محترم اگه قهر طولانی داشته باشین به ضررخودتتون هستش حتما باید به مشاوره روجوع کرد نه خونه خواهر مادر بانظریه آنها تصمیم عجولانه ای گرفت مشاورروانشناس یاروانپزشک تصمیم می گیره چون تخصصش توهمین کاراست
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۶:۰۰ ۱۷ تير ۱۳۹۸
عاااالی بود
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۱۲ ۱۱ تير ۱۳۹۸
بهترین راه اینه که بهش بگی// خدا کنه همیشه قهر باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
برن بر نگردن انشالله
Iran (Islamic Republic of)
مرد
۲۳:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
ایولا