دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت منتشر کرد؛

جزییات کاهش ۱.۲ میلیون بشکه نفت تولیدی اوپک و متحدانش

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در تازه‌ترین گزارش خود میزان کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ۱۱ عضو و ۱۰ هم‌پیمان خود برای ۶ ماه آینده را اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، بر اساس گزارش ماه ژانویه اوپک (دی- بهمن)، تولید نفت عربستان در این ماه و همسو با توافق اوپک، ۳۲۲ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

عراق، امارات و کویت نیز به ترتیب تولید خود را ۱۴۱ هزار، ۹۶ هزار و ۸۵ هزار بشکه در روز کاهش دادند.

ایران، لیبی و ونزوئلا بر اساس توافق یکصد و هفتاد و پنجمین نشست اوپک، از توافق کاهش تولید معاف شده اند.

اعضای اوپک و متعهدان غیراوپکی آن در نشست اوایل آذرماه توافق کردند یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز از تولید خود بکاهند.

بر اساس گزارش ماه ژانویه اوپک، تولید نفت روسیه نیز کاهش روزانه ۲۳۰ هزار بشکه را نشان می‌دهد، اما وزیر انرژی روسیه این عدد را تایید نکرد و گفت: روسیه نمی‌تواند تولید نفت خود را به سرعت کاهش دهد و در ژانویه فقط می‌تواند ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار بشکه در روز از تولید خود بکاهد.

مکزیک، قزاقستان و عمان پس از روسیه به ترتیب با کاهش روزانه ۴۰ هزار بشکه، ۴۰ هزار بشکه و ۲۵ هزار بشکه بیشترین کاهش تولید را داشتند.

برای جلوگیری از عرضه نفت مازاد، ۱۴ کشور عضو اوپک در یکصد و هفتاد و پنجمین نشست این سازمان در وین که اوایل آذر امسال برگزار شد، تصمیم گرفتند تولید نفت خود را ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. همپیمانان غیراوپکی نیز با کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای موافقت کردند که این توافق از یازدهم دی ماه اجرایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، توافق اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار