امام جمعه تهران درکرمان؛

مسجد درانقلاب محورکاربوده است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشوردر کرمان گفت: بیش از ۹۷ درصد شهدای ما از بچه‌های مسجد بودند که سرنوشت جنگ تحمیلی را تغییر دادند.

مسجد درانقلاب محورکاربوده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در ششمین نشست نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با طلاب و روحانیون کرمان گفت: باید نسبت به نگاه گذشته خود بازنگری داشته باشیم و نقاط ضعف و اشکالات را شناسایی کنیم.

وی افزود: مسجد یک مسئله مهم و محوری در این زمینه بوده و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده است.

وی با بیان اینکه مرکز اصلی شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها را رها کردیم و از مشکلات امروز ابراز نگرانی می‌کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امام جماعت بودن مسجد یک افتخار بزرگ است افزود: مسجد یک کانون فرهنگی و تربیتی در اسلام است و یک مرکز خدانهاد است و امام جماعت باید برای بهزیستی دینی و انقلابی مردم در محیط مسجد تلاش کند.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه انسان مجاهد و مومن حاصل تربیت مسجد است و خاک مسجد شهیدپرور است بیان کرد: عمران و آبادانی مساجد یک ضرورت و مقدمه کار است که باید به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه حضور هنرمندانه در مساجد ایجاد سرمایه اجتماعی می‌کند و امروز یک ضرورت است گفت: امام جماعت باید با بافت اجتماعی هر محله ارتباط صمیمی داشته باشد و اگر این چنین شد خانه امام جماعت بیت‌النور می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش را دست کم گرفتیم و از این بابت خیلی لطمه خوردیم افزود: طلاب باید وارد شبکه تعلیم و تربیت شوند و اگر هزاران نفر از طلاب وارد این قضیه شوند هنوز کم است.

وی با بیان اینکه نخستین گروه مخاطب کودکان و نوجوانان هستند گفت: مرکز اصلی شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها را رها کردیم و از مشکلات امروز ابراز نگرانی می‌کنیم.

انتهای پبام/ح

مسجد در دوران انقلاب محور کاربود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار