۴۰ زخمی بر اثر آتش‌سوزی در اردوگاه آوارگان سوری در مرز اردن

بر اثر وقوع آتش‌سوزی در اردوگاه الرکبان در مرز اردن ۴۰ نفر که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند، دچار جراحت شدند.

۴۰ زخمی بر اثر وقوع آتش سوزی در اردوگاه آوارگان سوری در مرز اردنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نووستی، سازمان ملل متحد در خصوص وقوع آتش‌سوزی در اردوگاه الرکبان در مرز اردن ابزار نگرانی کرد و حل و فصل دائمی مشکلات آوارگان سوری در این اردوگاه و تامین امنیتشان را خواستار شد.

فدوی عبد ربه بارود، سخنگوی سازمان ملل در دمشق اعلام کرد: سازمان ملل به شدت در خصوص گزارش‌های منتشر شده از آتش‌سوزی اردوگاه الرکبان نگران است. این حادثه منجر به زخمی شدن ۴۰ نفر شد که بیشتر زنان و کودکانی هستند که بیش از دو سال است در شرایط سخت و ترسناک و با کمک‌های انسان دوستانه محدود در این اردوگاه زندگی می‌کنند.

وی تاکید کرد سازمان ملل تمامی طرف‌های درگیر را به تضمین شرایط ورود کاروان جدید کمک‌های انسان دوستانه به اردوگاه فراخوانده است. به گزارش سخنگوی سازمان ملل در دمشق، آخرین کاروان کمک‌های انسان دوستانه که وارد این اردوگاه شد در نوامبر ۲۰۱۸ بوده است.

اردوگاه الرکبان در سال ۲۰۱۴ و به طول ۷ کیلومتر در منطقه عاری از سلاح در مرز سوریه و اردن ساخته شد که بیش از ۸۰ هزار آواره در آن ساکن هستند. پس از چندین حمله تروریست‌های داعش در سال ۲۰۱۶ به گارد مرزی اردن، نیرو‌های این کشور اجازه ورود آوارگان به خاک اردن را جز در موارد پزشکی ممنوع کردند و سازمان‌های امدادرسان هم به دلایل امنیتی نمی‌توانند وارد اردوگاه شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، اردن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار