اجرای ۶۰ هزار هکتار جنگل‌کاری در استان ایلام

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام از اجرای ۶۰ هزار هکتار جنگل‌کاری از سال ۹۱ تاکنون در استان خبر داد.

اجرای ۶۰ هزار هکتار جنگل‌کاری در استان ایلامدکتر احمدی مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،اظهار کرد:مناطق  «حسن قندی  و  ابوغویر» یکی از مهمترین کانون‌های گرد وغبار در استان ایلام محسوب می‌شوند و حرکت شن‌های روان تهدیدی جدی برای زیست بوم منطقه، اراضی کشاورزی و همچنین خطوط لوله نفت وآب محسوب می‌شود.


وی افزود:در سال گذشته بیش از یکهزار هکتار از اراضی این دشت مالچ پاشی شده است و ۵۰۰ هکتار نیز به پیمان رفته و در روز‌های آتی مالچ پاشی خواهد شد.


احمدی ادامه داد: مجموع بیابان‌های استان ۴۲۴ هزار هکتار است که نزدیک به ۸۰هزار هکتار از این بیابان‌ها بعنوان کانون گردوغبار شناسایی شده است.


وی ادامه داد: در کل شهرستان دهلران بالغ بر ۲۰ هزار هکتار نهالکاری انجام گرفته است، این حجم کار بیش از کار‌های مصوب در اداره کل منابع طبیعی استان است.

وی گفت:عملیات نهالکاری با همکاری ومشارکت مردم روند روبه رشدی را طیی می‌کند. سالیانه ۵۰۰ هکتار زارعت چوب با مشارکت مردم منطقه صورت می‌گیرد که این موضوع ضمن درآمدزایی و کمک به افزایش میزان تولیدات کشاورزی، توسعه جنگلکاری در این منطقه را به دنبال داشته است.


مدیرکل منابع طبیعی استان افزود: از سال ۹۱ تا سالجاری کل اعتبارات تخصیص داده شده به این حوزه ۲۰ میلیارد تومان وبمنظور اجرای ۲۰ هزار هکتار جنگلکاری بوده است که خوشبختانه با همت وتلاش همکاران وهمراهی مردم توانسته ایم بیش از ۶۰ هزار هکتار جنگلکاری انجام گیرد.


وی در ادامه اظهار داشت: از این میزان جنگلکاری ۲۵ هزار هکتار در مهران،۲۰ هزار هکتار در دهلران ومابقی نیز در دیگر شهرستان‌های استان انجام گرفته است.


احمدی درپایان یاد آور شد:در سطح استان تعداد ۸ نهالستان فعال داریم که توانسته اند بیش از ۶ میلیون اصله نهال تولید کنند.

 

انتهای پیام/ع

اجرای  طرح های جنگل‌کاری در استان ایلام

برچسب ها: جنگل ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار