سردار پورجمشیدیان در نشست خبری:

ماموریت نیروی زمینی سپاه ایجاد امنیت پایدار در نقاط مرزی است/٥٤٠٠ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه فردا افتتاح می‌شود

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: نیروی زمینی سپاه ماموریت ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی کشور را دارد.


1به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه عصر امروز (۲۴ دی ماه ) در نشست خبری  آیین رونمایی از ۵۴۰۰ پروژه عمرانی و هزاران طرح اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی و محروم کشور، گفت: نیروی زمینی سپاه در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور ماموریت ایجاد امنیت پایدار در این مناطق مرزی را دارد.

وی افزود: از زمانی که این ماموریت به نیروی زمینی سپاه واگذار شد و همزمان با فرماندهی شهید شوشتری در جنوب شرق کشور، به این نتیجه رسیدیم که یکی از مسائلی که ناامنی را تشدید می‌کند، بیکاری و محرومیت است.

پورجمشیدیان ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های همه دستگاه‌های مسئول در جهت رفع محرومیت در سراسر کشور، هنوز هم شاهد محرومیت هستیم.

وی تصریح کرد: شهید شوشتری در زمان حضورش برای ایجاد امنیت در جنوب شرق کشور ما را به این واقعیت آشنا کرد که ما همچنان درگیر محرومیت‌هایی در این مناطق هستیم که یکی از معضلات اصلی آن بیکاری است که مشکل قاچاق هم متاثر از همین بیکاری بود.

پورجمشیدیان اظهار کرد: حضور نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزی باعث ایجاد امنیت و هم باعث ایجاد اشتغال در این مناطق برای مردم بومی که اکثرا اهل سنت هستند، شده است. امنیت نباید مقطعی باشد، امنیت پایدار به معنای حضور مردم در مناطق مرزی است. خالی شدن مناطق مرزی از مردم مرزنشین باعث ایجاد ناامنی می‌شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه درباره راهکار ایجاد امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان در بخش‌های عمده‌ای امکان کشاورزی و دامپروری وجود ندارد و باید کار دیگری برای این مناطق انجام داد، ما برای ایجاد امنیت پایدار و گسترش آن، بخشی از آن در حوزه ایجاد اشتغال تعریف کرده ایم. بخشی از ظرفیت‌های موجود در نیروی زمینی سپاه را از سال ٨٧ وارد این عرصه کرده ایم و به مرور از سال ٩٤ قرارگاه محرومیت زدایی با هدف سازماندهی محرومیت زدایی ایجاد شد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته دستگاه‌های مختلف پای کار آمده اند و همکاری و هم افزایی ایجاد شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها در این عرصه با ما همکاری می‌کنند، افزود: یگان‌های مهندسی و ماشین آلات یگان‌های سپاه نیز در مناطق مرزی پای کار آمده و شاهد این خواهیم بود که محرومیت‌ها در آینده نیز کمتر خواهد شد.

پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی وظیفه سپاه نیست و دستگاه‌های متولی خود را دارد، اما بر اساس رسالت پاسداری و ایجاد امنیت پایدار وارد عرصه محرومیت زدایی شده ایم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: از سال ۹۴ و آغاز فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی تا سال ۹۶ به صورت سازماندهی شده در فاصله دو سال ۲۸۰۰۰ پروژه عمرانی را تحویل مردم داده ایم که ساخت مسکن، مسجد، خانه بهداشت، مدرسه و سایر اماکن نیاز مردم  نمونه‌هایی از همین اقدامات است.

وی ادامه داد: حدود یک میلیون و ٩٠٠ هزار اقدام دیگر از جمله تهیه جهیزیه، اشتغالزایی بیمارستان‌های صحرایی و تامین بسته‌های معیشتی و سایر نیاز‌های مردمی تلاش دیگر این قرارگاه بوده است. رونمایی از اقدامات و گزارشات در برنامه فردا مربوط به سال ۹۶ و ۹۷ خواهد بود.

وی گفت: از سال ٩٤ بیش از ٢٨ هزار پروژه عمرانی توسط قرارگاه محرومیت زدایی تکمیل و تحویل مردم این مناطق داده شده و حدود ١ میلیون و ٩٠٠ هزار پروژه فرهنگی غیرعمرانی نیز مانند تهیه جهیزیه، بسته‌های معیشتی و... از سال ٩٤ اجرا شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه  تصریح کرد: آنچه فردا افتتاح می‌شود، مربوط به اقدامات انجام شده از سال ٩٦ تا کنون که از طریق ویدئو کنفرانس ٥٤٠٠ پروژه با حضور مقامات لشکری و کشوری افتتاح می‌شود. در بحث پروژه‌های غیرعمرانی نیز فردا شاهد ٦٠٠ هزار اقدام غیرعمرانی و فرهنگی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این اقدامات فقط در حوزه نیروی زمینی سپاه انجام شده است و قطعا در مجموعه سپاه پاسداران اقدامان بیشتری انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: امیدواریم این اقدامات سپاه در عرصه محرومیت زدایی انگیزه‌ای برای حضور و اقدام سایر دستگاه‌ها برای محرومیت زدایی شود، آماده هستیم تا شرایط ایجاد شده در این مناطق را در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهیم تا آنها هم بتوانند اقدامات بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از فعالیت‌های محرومیت زدایی خدمت مقام معظم رهبری، گفت: گزارشی از اقدامات اجرا شده در عرصه محرومیت زدایی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده است، ایشان با ابراز رضایت از این اقدامات فرمودند که هرچه می‌توانید این کار‌ها را ادامه دهید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۵ دی ۱۳۹۷
امیدواریم روزی برسه درتمام مرزهای مان بالاترین امنیت داشته باشیم
آخرین اخبار