چهارمحال و بختیاری برداشت اضافی از زاینده رود ندارد

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این استان هیچ گونه برداشت اضافی از رودخانه زاینده رود ندارد.

چهارمحال و بختیاری برداشت اضافی از زاینده رود نداردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید میدانی از حوضه زاینده رود با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: منابع و مصارف زاینده رود برای این استان مهم است.

وی افزود: میانگین منابع زاینده رود از ۲.۲ میلیارد متر مکعب در ۳۰ سال گذشته، به ۴۰۰ میلیون متر مکعب در سال گذشته کاهش داشت.

عباسی اضافه کرد: ۱۰ درصد آورد زاینده رود سهم چهارمحال و بختیاری است و اکنون هیچ گونه برداشت اضافی در این استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد آب زاینده رود از چهارمحال و بختیاری خارج می‌شود و به پایین دست می‌رود.

عباسی تأکید کرد: حتی اگر چهارمحال و بختیاری هم ۱۰ درصد سهم خود را مصرف نکند، باز هم مشکل استان پایین دست رفع نمی‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون افزون بر ۹۰ درصد کنتور‌های برداشت آب در حوضه زاینده رود در این استان هوشمند شده است.

عباسی گفت: تمامی باغات چهارمحال و بختیاری در حوضه زاینده رود هم به شبکه آبیاری نوین مجهز و پمپ‌های اضافه برداشت آب، پلمپ و جمع آوری گردید.

وی تأکید کرد: تمامی مسئولان، مردم و نمایندگان اقشار مختلف در هر دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان باید در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، با همدیگر وحدت و تعامل داشته باشند.

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از حوضه زاینده رود و بررسی مشکلات آب چهارمحال و بختیاری، به این استان سفر کرد.

گفتنی است: چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه بزرگ زاینده رود و کارون می‌باشد که زمانی دارای ۱۰ درصد منابع آب کشور بود، اما متأسفانه هم اکنون، به دلیل خشکسالی‌های پیاپی، در ردیف استان‌های خشک و بحرانی قرار دارد.

زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران حدود ۲۰۰ کیلومتر به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

انتهای پیام/ش

بازدید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از حوضه زاینده‎رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار