معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

پرستاران سپاه باید الگوی جامعه پرستاری باشند/ در پرستاری نباید معیار‌های مادی را با معیار‌های معنوی یکسان کرد

پرستاران سپاه پاسداران باید الگوی جامعه پرستاری کشور باشند / جامعه پرستاری باید معیاری‌های خود را بر اساس سنجه‌های معنوی انتخاب کند / پرستای حرفه‌ای انسانی و اسلامی استسردار عبدالهی گفت: پرستاران سپاه پاسداران باید الگوی جامعه پرستاری کشور باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار احمد عبدالهی معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تقدیر از طرفدارن که در پادگان حضرت ولیعصر برگزار شد گفت: پنجم جمادی الاول مصادف با میلاد حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است و ما این روز را به همه پرستاران کشور تبریک می‌گوییم .

وی ادامه داد: پرستاران با ایثار و گذشت در دوران دفاع مقدس و پس از آن در کشور افتخار آفرینی کردند و از همین جا از همه آن‌ها که با تأثی از حضرت زینب (س) به مردم خدمت رسانی می کنند، قدردانی می‌کنیم.

عبدالهی گفت: امیدواریم همانطور که پرستاری در اسلام عبادت محسوب می‌شود زحمات پرستاران به عنوان حسنه در نزد خداوند متعال ثبت و ضبط شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروزه پرستاران ما نقشی بی بدیل در جامعه ایفا می‌کنند و اگر خدمت رسانی پرستاران نباشد زحمات پزشکان بی نتیجه خواهد ماند،‌در واقع پزشکی و پرستاری مکمل یکدیگر هستند.

وی با اشاره به خدمات برجسته پرستاران در دوران دفاع مقدس گفت: پرستاران ما در دوران دفاع مقدس از خط مقدم تا  بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به رزمندگان خدمت‌رسانی می‌کردند و شاهد خدمات بی دریغ آن‌ها بودیم.

عبدالهی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تمام قوانین حقوق پرستاران را همان گونه که مجلس تصویب کرده است اجرا می‌کند اما در تلاش هستیم تا به آن بخش از حقوق پرستاران که کمتر توجه شده است نگاهی ویژه‌ داشته باشیم.

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله به تربیت پرستاران می‌پردازد اما آن چه که در سپاه پاسداران حائز اهمیت است و از پرستاران انتظار داریم این است که پرستاران سپاه پاسداران با رفتارهای زینبی خود الگوی تمام پرستاران کشور باشند.

اخلاق و رفتار زینبی ایفا کننده نقش درمان‌گری در پرستاران است

وی افزود: زمانی پرستاران می توانند نقش درمان‌گری خود را ایفا کنند که اخلاق و رفتار زینبی داشته باشند و باید در این زمینه دانست که نباید معیارهای مادی را با معیارهای معنوی در حوزه پرستاری یکسان کرد.

عبدالهی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد پرستاران گفت:  باید بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری پرستاران که در شرایط دشوار از بیماران مراقبت می‌کنند باید مورد احترام و قدردانی قرار گیرند چرا که پرستاری حرفه‌ای انسانی و  اسلامی است.

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: پرستاران مانند فرشتگان رحمت دردهای بیماران را تسکین می دهند و معیارهای عملشان را سنجه‌های معنوی انتخاب کنند.

وی خطاب به پرستاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از شما پرستاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخواست می کنیم تا با تمام توان تلاش کنید رفتار شما انسانی و اسلامی باشد و الگویی برای همه پرستاران کشور باشید.

در ادامه صابری جانشین سپاه محمد رسول‌الله در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: پرستاران ما در دوران دفاع مقدس نقشی ویژه‌ در خدمت‌رسانی به رزمندگان داشتند و من خود به عنوان کسی که ۶ بار مجروح شده و یک چشمش را از دست داده است زحمات پرستاران، امدادگران و پزشکان را در جبهه‌های حق علیه باطل به عینه دیدم.

پرستاری هنری است که نیاز به تقوا دارد

وی افزود: پرستاری هنری است که نیاز به تقوا دارد چرا که پرستاران در شرایطی با بیمار و خانواده آن‌ها برخورد می کنند که آن‌ها در شرایطی مناسب نیستند و در برخی موارد حتی به پرستاران توهین می‌شود اما این پرستاران هستند که با تقوا و گذشت و ایثار در  همه حال به بیماران کمک می‌کنند.

جانشین سپاه محمد رسول‌الله اغلب اوقات پرستاران در شرایط سخت به مردم خدمت رسانی می‌کنند اما برخی مواقع حوادث مترقبه رخ می‌دهد و شرایط بحرانی می‌شود و در این زمان است که سپاه به عنوان پیش قراول ورود می کند و به کمک جامعه پزشکی می‌آید به همین دلیل ما در سپاه پاسداران بتاید پرستارانمان را در شرایط بحرانی و حوادث غیر مترقبه آماده کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار