محمد هاشمی در آیین بزرگداشت دومین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

وحدت بین جریان‌های سیاسی نظام هدف و آمال هاشمی رفسنجانی بود

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید وحدت بین جریان‌های سیاسی را در داخل نظام حفظ و آتش تفرقه را خاموش کنیم.

وحدت بین جریان‌های سیاسی نظام هدف و آمال هاشمی رفسنجانی بودبه گزارش  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد هاشمی، عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در آیین بزرگداشت دومین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: شخصیتی که در تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی خوش درخشید و عمر پربرکتش را در مبارزه با ظلم و نظام مردم صرف کرد، سرانجام در  ۱۹ دی ماه سال ۹۵ حکم آیه شریفه را انا لله و انا الیه راجعون را لبیک گفته  و چهره در نقاب خاک کشید.

وی با بیان اینکه اکنون میراثی که او به جا گذاشته است، حفظ نظام، وحدت و عظمت ملت ایران است، تصریح کرد:  امام راحل،  آیت‌الله هاشمی را متعلم شدیدالقوا خوانده و او را ناصح نظام و انقلاب دانستند.

محمد هاشمی افزود: خط مشی ایشان اعتدال بود، اعتدال ایشان یعنی جامه تقوا دوختن بر تن جامعه عریان از عدل است ؛ آری این مکتب رویش هاشمی بود.

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دغدغه همیشگی آیت‌الله هاشمی اعتدال، میانه روی، وحدت و دوری از افراط و تفریط بود، تصریح کرد: وی وحدت آفرینی را بر تفرقه افکنی، تنش زدایی را بر تنش زایی و منافع ملی را بر منافع شخصی همواره مقدم می‌دانست.

وی تاکید کرد: هاشمی به استناد امام جعفر صادق (ع) همیشه می‌گفت، حالا که ما جمهوری اسلامی تشکیل دادیم و حکومتی اسلامی را تاسیس کردیم اگر برای اسلام عیب و ننگ باشیم هیچ پاسخی نخواهیم داشت.

هاشمی گفت: اکنون دو سال است که اسطوره و بزرگمرد تاریخ ایران در لحظه لحظه‌های تقویم کشور بوده و صفحات غبارآلود تاریخ فراموش نخواهد کرد که نمونه کم‌نظیر نسل اول مبارزان ستم‌شاهی چگونه فرصت‌های طلایی مبارزه و خطرپذیری را با هوش وافر و خطر پذیری برای آیندگان فراهم کرد.

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه هاشمی قطب همدلی وحدت بود، تصریح کرد: وی رنج‌دیده‌ی راه پرخطر روزگار است که مجاهدت‌هایش برکت داشته و انقلاب به پشتوانه او قد راست کرد؛ هاشمی شناسنامه انقلاب، استوانه نظام و یار دیرین امام و رهبری بود.

برادر هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: وقت آن است که اهداف و آمال او را تحقق ببخشیم و تلاش کنیم برای حفظ نظام و ارزش‌های آن که با خون شهدا جان گرفته است.

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید وحدت بین جریان‌های سیاسی را در داخل نظام حفظ کنیم و آتش تفرقه و دشمنی را که از قدیم میراث سران غرب و انگلیس است، خاموش کنیم

محمد هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است، گفت: نه آن‌چنان که گردانندگان شیطان‌صفت پایگاه سخن پراکنی در لندن و اذناب فریب خورده شان در داخل تبلیغ می‌کنند که هاشمی زنده است، چون انحراف زنده است.

وی تصریح کرد: جهانیان شاهدند جمهوری اسلامی در چهلمین سال تولدش قدرتمندتر از همیشه به سوی اهداف الهی در حرکت است و ارزش‌های آرمانی مکتب اهل بیت به خاستگاه جویندگان حق و حقیقت در جهان تبدیل شده است.

برادر  هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: اعتدال و میانه روی و دوری از افراط و تفریط رویه همیشگی آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و امروز جمهوری اسلامی ایران در چهل سالگی خود قدرتمندتر از همیشه در حرکت است و ارزش و آرمان‌های اهل بیت به جویندگان حق و حقیقت تبدیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، هاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار