شکایت رسمی دومین اتحادیه کارمندان فدرال آمریکا از ترامپ

دومین اتحادیه کارمندان فدرال آمریکا نیز به طور رسمی از ترامپ به‌د‌لیل تعطیلی دولت شکایت کرد.

شکایت رسمی دومین اتحادیه کارمندان فدرال آمریکا از ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه آمریکایی هیل، دومین اتحادیه کارمندان فدرال آمریکا نیز به طور رسمی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، به‌دلیل تعطیلی دولت فدرال که وارد سومین هفته شده است، شکایت کرد.

اتحادیه «ان تی ای یو» (The National Treasury Employees Union) که 150 هزار عضو دارد، با ارائه دادخواستی به دادگاه به دلیل آنکه صدها هزار کارگر آمریکایی وادار شده اند بدون دریافت دستمزد کار کنند، از ترامپ شکایت کرد.

این شکایت یک هفته پس از آن صورت می گیرد که اتحادیه «اِی اف جی ای» (فدراسیون آمریکایی کارمندان دولتی) دادخواست مشابهی را علیه ترامپ به دادگاه ارائه کرده بود.

ان تی ای یو در شکایت نامه خود خواستار پرداخت دستمزدهای معوقه کارمندان فدرال شده است. رئیس این اتحادیه تعطیلی دولت آمریکا را «مضحک» خواند و افزود کارمندان فدرال نباید بهای اینگونه نابسامانی ها را بپردازند.

دولت آمریکا از تاریخ 22 دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون همچنان تعطیل است. دولت فدرال آمریکا در پی خودداری ترامپ از امضای لایحه بودجه به تعطیلی کشانده شد. ترامپ می گوید تا زمانی که در لایحه بودجه مبلغ موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی (5 میلیارد دلار) در نظر گرفته نشود، آن را امضا نخواهد کرد. این در حالی است که کنگره تاکنون در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه ای را به تصویب برساند. دموکرات ها مبلغ 1.3 میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد داده اند.

با ادامه تعطیلی دولت آمریکا، کارمندان فدرال نگران مشکلات مالی پیش روی خود به دلیل پرداخت نشدن دستمزدهایشان هستند.

کاخ سفید به درخواست نشریه هیل برای اظهارنظر درباه این شکایت پاسخی نداد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار