رگ‌برداری از پا به روش آندوسکوپی نخستین بار در بوشهر انجام گرفت

رگ‌برداری از پا به روش آندوسکوپی نخستین بار برای پیوند عروق در جراحی عمل قلب باز در مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر صورت گرفت.

رگ‌برداری از پا به روش آندوسکوپی نخستین بار در بوشهر انجام  گرفتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فوق تخصص جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهرگفت: برداشت ورید به روش آندوسکوپی نسبت به روش مرسوم که پوست پا باز می‌شد، علاوه بر تهاجم کمتر مزایای کلینیکال بسیاری دارد.

دکتر میکائیل رضایی افزود: در این روش رگ‌برداری نیاز به مراقبت کمتر بعد از عمل و نیاز کمتر به بستری مجدد در بیماران با روش EVH وجود دارد و کیفیت و میزان باز بودن رگ به‌طوریکسان با روش مرسوم OVH، مدت‌زمان بستری کوتاه‌تر، امکان عفونت کمتر زخم نسبت به روش باز، کاهش زمان برای خروج از تخت و راه رفتن و درد کمتر بعد از عمل از دیگر مزایای روش رگ‌برداری از پا به روش آندوسکوپی است.

وی بیان کرد: هیچ‌کدام از بیماران با روش آندوسکوپی (EVH) نیاز به مراجعه یا بستری مجدد ندارند درصورتی که در روش باز (OVH) ۱۶ درصد موارد نیاز به مراجعه و بستری مجدد داشته‌اند.

فوق تخصص جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر ادامه داد: مطالعات زیادی نشان داده‌اند کیفیت ورید و یا رگ برداشته‌شده با روش ویدیویی یا آندوسکوپی (EVH) کاملاً مطلوب و مشابه روش باز (OVH) است.

دکتر رضایی یادآور شد: در بیماران دیابتیک و یا چاق با ریسک بالا، عوارض و یا عفونت‌های زخم چهار برابر کمتر از روش باز (OVH) است.

انتهای پیام/ک

انجام رگ‌برداری از پا به روش آندوسکوپی در بوشهر

برچسب ها: پزشکی ، قلب و عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.