مخالفت ترزا می با برگزاری مجدد همه‌پرسی درباره برکسیت

نخست‌وزیر انگلیس ضمن مخالفت با برگزاری مجدد همه‌پرسی برکسیت اعلام کرد پارلمان این کشور اواسط ماه جاری درباره سرنوشت خروج لندن از اتحادیه اروپا رأی‌گیری می‌کند.

مخالفت نخست‌وزیر انگلیس با برگزاری مجدد همه‌پرسی برکسیتبه گزارش گروه بین‌اللمل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد پارلمان این کشور روز ۱۴ یا ۱۵ ماه جاری میلادی درباره سرنوشت برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) رأی‌گیری می‌کند.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین ضمن بیان اینکه برگزاری همه‌پرسی مجدد درباره برکسیت غیرممکن است هشدار داد  اگر توافق برکسیت در پارلمان رد شود، کشور انگلیس به قلمرویی با مرزهای نامعلوم تبدیل خواهد شد.

وی افزود: دولت همچنان تلاش می‌کند تا امتیاز‌های بیشتری از اتحادیه اروپا دریافت کند.

ترزا مِی به ۳۱۸ رأی نیاز دارد تا توافق برکسیت را از سد پارلمان عبور دهد، با این حال در ۱۲ دسامبر سال گذشته (۲۰۱۸) ۱۱۷ نماینده از ۳۱۷ نماینده محافظه‌کار پارلمان مخالفت خود را با توافق برکسیت وی اعلام کردند. افزون بر این نخست وزیر انگلیس باید حمایت بخشی از نمایندگان حزب کارگر و دیگر احزاب پارلمان را نیز کسب کند.

مردم انگلیس سال ۲۰۱۶ با شرکت در یک همه‌پرسی، به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند و دولت باید تا ماه مارس ۲۰۱۹ نحوه خروج از این اتحادیه را مشخص کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار