رشد تولید ناخالص داخلی اوپک در پی اتخاذ استراتژی محدودیت تولید نفت

بر اساس محاسبات بلومبرگ، استراتژی محدودیت تولید و صادرات نفت اوپک موجب رشد تولید ناخالص داخلی این سازمان شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، بهای جهانی نفت در معاملات روزهای پایانی سال گذشته میلادی به شدت کاهش یافت. 

بهای نفت خام در لندن پس از آنکه انگلیس بخشی از تولید خود را کاهش داد در اوایل سال 2017 بین 50 تا 60 دلار در هر بشکه معامله شد. در همین حال، پایین آمدن بهای نفت اوپک ممکن است در ظاهر یک نشانه هشدار دهنده باشد اما استراتژی محدودیت تولید و صادرات نفت، اهداف طولانی مدت مهمی همچون درآمدهای بیشتر برای اقتصادهای وابسته به صادرات را به همراه دارد.

همچنین بر اساس محاسبات بلومبرگ، ارزش صوری تولید ناخالص داخلی اوپک-بر پایه میانگین قیمت سبد نفت خام این سازمان- 33 درصد افزایش داشته است و 826 میلیارد دلار برآورد می شود. چرا که کاهش عرضه نفت اوپک و متحدان غیر اوپکی آن، بهای متوسط نفت را تقویت کرده است. با این حال، درآمدهای واقعی که  بر اساس حجم صادرات نفت خام است نه مجموع تولید، قطعا کمتر خواهد بود.

در سال جدید میلادی با توجه به افزایش نگرانی ها در خصوص سرانجام اقتصاد جهان و همچنین کاهش تقاضا و رونق گرفتن تجارت نفت شیل آمریکا، بهای جهانی نفت تضعیف شده است.

اگر روند نزولی بهای نفت ادامه یابد بهترین استراتژی برای اوپک کاهش دوبرابری تولید است. ادامه این مسیر ممکن است بهترین گزینه برای افزایش بهای نفت باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اوپک ، قیمت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار