ضربات مهلک به نیرو‌های مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان + نقشه میدانی و عکس

نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در جریان چند عملیات متوالی موفق شدند ضربات سنگینی را به نیرو‌های مزدور سعودی در استان جیزان عربستان وارد کنند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های مقاومت انصارالله و ارتش یمن، عملیات جدید و گسترده‌ای را علیه نیرو‌های مزدور سعودی در شرق کوه «النار» در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی پس از ۷ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر با پشتیبانی یگان‌های توپخانه و موشکی موفق شدند تعدادی از بلندی‌ها و ارتفاعات شرقی منطقه را به سیطره در بیاورند.

به گفته منابع میدانی، حدود ۷۰ تن از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ نیرو‌های یمنی در جریان این عملیات موفق شدند مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی را به غنیمت بگیرند.
 
ضربات مهلک به نیرو‌های مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان + نقشه میدانی و عکس
 
سایر نیرو‌های مزدور سعودی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند؛ کوه «النار» در حدفاصل جنوب شرق استان جیزان و شمال شرق استان حجه یمن واقع شده و بر بخش‌هایی از مناطق مرزی اشراف کامل دارد.

گفتنی است، حمله دقیق یگان‌های توپخانه‌ای نیرو‌های یمنی یک انبار سلاح نیرو‌های مزدور سعودی را در حومه شرقی کوه «النار» منهدم کرد؛ تحرکات نیرو‌های مزدور با حملات متوالی توپخانه‌ای در این محور فلج شده است.

یگان‌های موشکی و پهپادی انصارالله پس از دریافت اطلاعات دقیق، محل تجمع نظامیان عربستانی و نیرو‌های مزدور چند ملیتی سعودی را در مرکز منطقه «عوجیه» هدف قرار دادند و ده‌ها تن از آنان را کشته و زخمی کردند.

ضربات مهلک به نیرو‌های مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان + نقشه میدانی و عکس
از کوه «قیس» خبر می‌رسد، یگان موشکی مقاومت انصارالله یمن، تجمع مزدروان سعودی و نظامیان عربستانی را در منطقه محوله هدف قرار داد و شمار زیادی از آنان را در این محور به هلاکت رساندند.

خبر‌ها از از جنوب شرق منطقه «جحفان» در جنوب شرق استان جیزان حاکیست، تک تیراندازان یمنی در یک عملیات دقیق موفق شدند شماری از نیرو‌های مزدور سعودی را شکار کنند و به هلاکت برسانند.

گفتنی است، نیرو‌های یمنی در شرق منطقه «جحفان» یک عملیات غاقلگیرانه را علیه نیرو‌های مزدور سعودی و نظامیان عربستانی انجام دادند و توانستند ده‌ها تن از آنان را کشته و زخمی کنند؛ مقادیر قابل توجهی از تجهیزات نظامی در این محور به غنیمت نیرو‌های یمنی درآمد.

ضربات مهلک به نیرو‌های مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان + نقشه میدانی و عکس
براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی در این محور موفق شدند یک پهپاد جاسوسی سعودی‌ها را شناسایی و ساقط کنند؛ یگان‌های توپخانه‌ای همچنین مواضع نیرو‌های مزدور سعودی را در ارتفاع و بلندی «العمود» هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد آوردند.

از منطقه «السله» خبر می‌رسد، نیرو‌های مقاومت انصارالله شماری از نظامیان عربستانی را کشته و زخمی کردند؛ استان جیزان در جنوب عربستان واقع شده و دروازه شمالی برای ورود به استان‌های «صعده و حجه» به شمار می‌آید؛ بخش‌هایی از جنوب شرق این استان در کنترل نیرو‌های یمنی است.
 
منبع: مشرق
 
انتهای پیام/
برچسب ها: یمن ، تحولات یمن ، سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.