معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ؛

ظرف ۱۵ روز آمار نهایی واحد‌های مسکونی که متقاضیان آن‌ها مدعی اند در زلزله آسیب دیده اند بررسی، ارزیابی و اعلام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از بنیاد مسکن و فرمانداران خواست ظرف ۱۵ روز آمار نهایی واحد‌های مسکونی که متقاضیان آن‌ها مدعی اند در زلزله آسیب دیده اند بررسی، ارزیابی و اعلام کنند .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از بنیاد مسکن و فرمانداران خواست ظرف ۱۵ روز آمار نهایی واحد‌های مسکونی که متقاضیان آن‌ها مدعی اند در زلزله آسیب دیده اند بررسی، ارزیابی و اعلام کنند، زیرا بعد از این مهلت پرونده واحد‌های مسکونی بسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد‌های معین بنیاد مسکن نمی‌توانند برای همیشه در مناطق زلزله زده باشند، گفت : برخی از مردم مناطق زلزله زده مدعی هستند که واحد مسکونی آن‌ها در زلزله ۷.۳ ریشتری پارسال آسیب دیده، ولی واحد آن‌ها ارزیابی نشده است.

وی ادامه داد، ظرف ۲ هفته آینده باید تکلیف همه ادعا‌ها و اعتراض‌های مردم روشن و از طرف بنیاد مسکن و فرمانداران به آن‌ها جواب داده شود، زیرا پس از این تاریخ پرونده بازسازی و احداث واحد‌های زلزله زده برای همیشه بسته خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون از ۵۱۹ مورد اعتراض مردم شهرستان گیلانغرب تنها ۱۴ مورد آن‌ها به حق بوده است، ولی مدیریت ارشد استان نمی‌خواهد حق هیچ کسی ضایع، باید تمام مورد بررسی و ارزیابی شود.

سالاری در ادامه گفت: طبق آمار از ۶ هزار و ۵۸۹ کانکس در سطح شهر‌های مناطق زلزله زده سه هزار و ۹۱۱ مورد آن اضافی است.

وی همچنین افزود: ۲ هزار و ۳۳ چادر بلااستفاده و خالی از سکنه و ۶۰۷ کانکس کارگری نیز وجود دارد که چهره شهر‌ها را زشت و نامطلوب کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین اظهار داشت: هزار و ۳۷۹ کانکس متعلق به مالکان واحد‌های تخریبی، هزار و ۲۹۹ کانکس متعلق به مستاجران واحد‌های تخریبی، هزار و ۳۸۰ کانکس نیز متعلق به مستاجران تعمیری در سطح شهر وجود دارد.

سالاری همچنین از بنیاد مسکن خواست هرچه زودتر نسبت به جمع آوری کانکس‌های اضافی اقدام کنند، زیرا وجود این کانکس‌ها چهره شهر را زشت و نامطلوب کرده است.

وی در ادامه تعداد واحد‌های تعمیری تکمیل شده را ۵۸ هزار ۵۰۸ واحد اعلام کرد و گفت: از ۶۸ هزار و ۶۴۷ موردی که تاکنون به بانک‌ها معرفی شده ۶۳ هزار و ۷۱۶ مورد انعقاد قرارداد شده است.

وی همچنین اظهار داشت: چهار هزار و ۹۳۱ مورد برای عقد قرارداد به بانک‌ها مراجعه نکرده اند و اگر ظرف مدت معین اقدام نکنند به منزله انصراف آن‌ها تلقی می‌شود و پرونده اشان بسته خواهد شد.

سالاری در ادامه افزود: از تعداد ۶۳ هزار و ۷۱۶ موردی که عقد قرارداد شده ۶۲ هزار و چهار مورد پرداخت شده و هزار و ۷۱۳ مورد برای دریافت تسهیلات اقدام نکرده اند که باید زودتر علت یابی و تکلیف این پرونده‌ها نیز روشن شود.

سالاری در ادامه آمار پی کنی شهری را ۱۱ هزار و ۴۶۶ مورد و پی کنی روستایی را ۲۵ هزار و ۷۲۱ مورد اعلام کرد و گفت: پی کنی تمام واحد‌های مسکونی روستایی و شهری تمام نشده هم اکنون در مجموع ۳۷ هزار و ۱۸۷ واحد پی کنی شده در دست اقدام داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین آمار واحد‌هایی که گچ کاری شده و نصب در و پنجره آن‌ها در حال انجام است را ۲۲ هزار و ۵۰۴ مورد عنوان کرد و افزود: رسیدن به این مرحله به منزله تکمیل واحد‌ها است.

سالاری همچنین تعداد واحد‌های اسکلت شده را ۳۲ هزار و ۱۷۷ مورد برشمرد و گفت: در یک ماه گذشته اسکلت ۷۰۰ واحد شهری و ۶۰۰ واحد روستایی انجام شده که باید این کار سرعت بیشتری بگیرد.

سالاری در ادامه با اشاره به هزار و ۷۰۴ واحد روستایی که هنوز پی کنی نشده است، گفت: طبق برنامه تا پایان نوروز ۹۸ کار ساخت واحد‌های مسکونی روستایی باید پایان یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: بیشتر این واحد‌های پی کنی نشده از جمله پرونده‌هایی است که متقاضیان آن‌ها پس از تشکیل پرونده برای ادامه کار به بنیاد مسکن و یا بعد از عقد قرارداد به بانک مراجعه نکرده اند لذا باید هرچه زودتر تکلیف آن‌ها روشن شود تا به برنامه پیش بینی شده برسیم.

 

 

انتهای پیام/د

بعد از مهلت قانونی پرونده واحد‌های مسکونی بسته خواهد شد

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.