چهل چراغ روشن/

استقبال از چهلمین سال پیروزی انقلاب با مبلمان شهری ایرانی-اسلامی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: می‌توانیم در چهلمین‌ سال پیروزی انقلاب اسلامی مبلمان شهری را با معماری ایرانی-اسلامی طراحی کنیم.

استقبال از چهلمین سال پیروزی انقلاب با مبلمان شهری ایرانی- اسلامیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری امروز (چهارشنبه دوازدهم دی ماه) با حضور جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌های کشور، اسعدی‌ مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد و فرزام‌ معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی‌ شهرداری تهران افتتاح شد.

مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار کرد: امروز افتخاری‌ نصیب من و همکارانم در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور شد تا از نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری بازدید کنیم.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از 70 شرکت حضور یافته‌اند، افزود: بسیاری از محصولات برای نخستین بار در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده‌اند و فکر می‌کنم می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های شهرداری‌ها مؤثر باشند تا در عرصه حمل و نقل عمومی، زیباسازی‌ شهری و مبلمان شهری مؤثر واقع شوند.

استقبال از چهلمین سال پیروزی انقلاب با مبلمان شهری ایرانی- اسلامی


بیشتر بخوانید: اختصاص خط تولید شبانه برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده/ تهران به سهم 50 درصدی از طرح نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین نیاز دارد


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه در حوزه خدمات و مبلمان شهری تقریباً نزدیک به 90 درصد محصولات داخلی هستند، تصریح کرد: بیشتر خدماتی که شرکت‌های داخلی ارائه می‌دهند، بسیار عالی است و سال به سال با تنوع بیشتر و روش‌های خلاقانه‌ در این قبیل نمایشگاه‌ها حضور می‌یابند.

استقبال از چهلمین سال پیروزی انقلاب با مبلمان شهری ایرانی- اسلامی

وی افزود: در حوزه مبلمان شهری از حیث تولیدات داخلی کمبود نداریم و در حوزه حمل و نقل عمومی شرکت‌های اتوبوسرانی‌ در کشورمان کم نیستند و چندین شرکت اتوبوسرانی‌ داریم که در بحث تأمین اتوبوس‌های شهری کمک می‌کنند.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: تنها بحثی که داریم این است که بتوانیم با استارت آپ‌هایی که در این نمایشگاه حضور یافته‌اند همکاری کنیم و ایده‌های جدید را با همکاری آن‌ها بومی‌سازی کنیم‌ و مبلمان‌ شهری را با رویکرد ایرانی–اسلامی خودمان طراحی کنیم.


بیشتر بخوانید: نوسازی 12 هزار اتوبوس فرسوده با سرمایه گذاری چین، ایتالیا و کره/ تردد حدود 9 هزار کامیون فرسوده در کشور


وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا حمل و نقل عمومی در شهرها روان شود تا به سمت و سوی حمل و نقل ریلی در کلانشهرها‌ برویم، چنانچه در سال‌های اخیر در حوزه حمل و نقل ریلی اقدامات خوبی در کلانشهرها‌ انجام شده است و تلاش می‌کنیم به بحث ترام‌وا و بی.آر.تی‌ ورود بیشتری داشته باشیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه مبلمان شهری ما با سیما و منظر اسلامی سازگار نیست، گفت: می‌توان در چهلمین‌ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه مبلمان شهری‌ کاری را طراحی کنیم که متناسب با فرهنگ ایرانی–اسلامی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.