موهبتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

قول معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صنعت به مردم ایرانشهر/تاکید بر لزوم نگاه ویژه دولت به سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جهانگیری و وزیر صنعت در سفر خود به این استان وعده راه‌اندازی مجدد کارخانه بافت بلوچ را دادند.

قول معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صنعت به مردم ایرانشهر/تاکید بر لزوم نگاه ویژه دولت به سیستان و بلوچستاناحمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر یکروزه معاون اول رئیس جمهور به این استان اظهار کرد: نگاه ویژه دولت برای تسریع اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و زیرساختی در راستای برطرف کردن عقب ماندگی و شکوفا شدن نقش این استان در توسعه محور شرق کشور قابل قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد که همه منافع ملی کشور به حضور مردم استان سیستان و بلوچستان در این منطقه از کشور گره خورده است، افزود: موقعیت راهبردی این استان به گونه‌ای است که همه منافع ملی کشور به حضور مردم این خطه از کشور گره خورده است.

وی تصریح کرد: ما در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و معاون اول رئیس جمهور در این سفر تاکید کرد که مطمئناً یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که امام راحل برای این انقلاب ترسیم و بر آن اصرار و تأکید داشت و هدف مهم انقلابیون بوده این است که انقلاب ما برای مستضعفان و پا برهنگان و کسانی است که رنج و مشقت بسیار دیده و دچار کمبود هستند.

موهبتی خاطرنشان کرد: در این سفر معاون رییس جمهوری تصریح کرد که در بررسی عملکرد چهل ساله انقلاب اسلامی حتماً نقاط مثبت و ضعفی داشته‌ایم، یکی از اقدامات مهمی که در ۴۰ سال پس از انقلاب انجام شد رسیدگی به دور افتاده‌ترین نقاط کشور بوده که با تشکیل جهاد‌ سازندگی و سایر نهاد‌های انقلابی یکی پس از دیگری سعی شد تا چهره خشن محرومیت را از مناطق مختلف کشور بزدایند. 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علیرغم اینکه اقدامات مؤثر و مثبت فراوانی انجام شده اما هنوز در اکثر شهرستان‌های این استان پهناور محرومیت‌های زیادی وجود دارد  که باید با همت و تلاش جانانه این مناطق را به آبادانی برسانیم.

وی با بیان اینکه در جریان این سفر مسائل و مشکلات استان در حوزه‌های مختلف از جمله گازرسانی، آب، جاده‌های مواصلاتی، مرز، بهداشت و درمان و بویژه آموزش و پرورش بررسی و راهکار‌های مناسب برای حل این مشکلات خدمت معاون اول رئیس جمهور ارائه شد.

موهبتی تصریح کرد: مجموعه وزارت نیرو کار‌های خوبی را در زمینه تامین آب استان آغاز کرده است. بحث و بررسی در زمینه انتقال آب از دریای عمان، تامین آب رودخانه هیرمند از طریق دیپلماسی با کشور افغانستان و تامین آب شرب مردم از جمله دستور کار‌ها و مسائل کلیدی این سفر بود.

وی افزود: بحث شن‌های روان و محدودیت‌هایی که برای مردم ایجاد کرده از دیگر مسائل قابل طرح مود که البته جزو برنامه‌های اصلی دولت هم بوده است و در بودجه ۹۸ برای تامین منابع مالی مورد نیاز مالچ‌پاشی تصمیم گیری شده است.

موهبتی تاکید کرد: در این سفر بر چند موضوع اصلی تمرکز شد که جزء پیش نیاز اصلی توسعه استان است. بحث زیربناها،‌ راه، بنادر و راه آهن از جمله موارد مهمی بود که مورد توجه ویژه معاون اول رییس جمهوری قرار گرفته است. با توجه به اینکه در بخش بندر تصمیمات مهمی در مرکز کشور گرفته شده و چابهار و سواحل دریای عمان در آینده به مهمترین بندر و سواحل کشور تبدیل خواهد شد، افق‌های روشنی برای توسعه این استان شاهد خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وعده معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت به مردم ایرانشهر، یادآور شد: اسحاق جهانگیری و وزیر صنعت در سفر یکروزه خود به این استان وعده راه اندازی مجدد کارخانه بافت بلوچ را تا خردادماه سال ۹۸ به مردم ایرانشهر دادند.

گفتنی است؛ اسحاق جهانگیری، در این سفر از نمایشگاه دستاورد‌های استان در شهرستان قصر قند نیز بازدید کرد که در حاشیه این بازدید میان دستگاه‌های مختلف تفاهمنامه‌های همکاری برای رفع مسائل و مشکلات استان و تسریع در روند توسعه استان نیز به امضا خواهد رسید.

همچنین در جریان سفر به قصرقند معاون اول رئیس جمهور خبرداد: حمیرا ریگی فرماندار شهرستان قصرقند به عنوان سفیر ایران در برونئی معرفی می‌شود.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه این سفر یک روزه با جمعی از معتمدین و نخبگان شهرستان ایرانشهر دیدار و سپس در نشست هم اندیشی با کارآفرینان استان در شهر زاهدان شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار