کاهش پرونده‌های پزشکی قانونی کشور با اجرای طرح دادپزشک

در راستای اجرای طرح دادپزشک ۵۰ هزار جسد که نیاز به ارجاع دستگاه قضایی نبود در کشور معاینه و جواز دفن آن صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهرداد علی بخشی مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور در حاشیه دوره آموزشی مدیریت بحران پزشکی قانونی مازندران، با بیان اینکه طرح دادپزشک برای مردم و این سازمان موفقیت آمیز و رضایتبخش بود، گفت: شهروندان در مواقع بروز مرگ طبیعی بستگان برای دریافت جواز دفن می‌توانند به مرکز ساماندهی صدور جواز دفن دادپزشک مراجعه کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را که از سال ۱۳۹۳ آغاز شد کاهش ورودی پرونده مرگ‌های مشکوک به پزشکی قانونی و جلوگیری از مراجعه غیرضروری اعلام کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح اجساد بلافاصله به سردخانه آرامستان منتقل می‌شوند و پزشکان آموزش دیده در این مراکز جسد را معاینه و جواز دفن صادر می‌کنند.

علی بخشی افزود: با اجرای این طرح از تشکیل پرونده‌های بی مورد با عنوان مرگ مشکوک که فوت آن‌ها قابل تشخیص است، در دستگاه قضایی و سازمان پزشکی قانونی جلوگیری می‌شود.

مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه این سازمان به لحاظ نیروی انسانی در کمبود دارد، گفت: هم اکنون هشت استان به دلیل داشتن امکانات بهتر در وقوع حوادث و بحران‌ها به استان‌های مجاور کمک می‌کنند.

وی افزود: مازندران استان معین مدیریت بحران پزشکی قانونی استان‌های تهران، سمنان، گیلان و گلستان است.

مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه این سازمان ارتباط بسیار خوبی با پزشکی قانونی کشور‌های برقرار کرده است، افزود: نمونه مناسب این همکاری‌های بین المللی در جریان سقوط هواپیمای شخصی ترکیه درمنطقه چهارمحال و بختیاری بود که درکمتر از دو روز اجساد این هواپیما با همکاری پزشکی قانونی دو کشور تشخیص هویت شدند.

انتهای پیام/ک


صدور ۵۰ هزار جواز دفن با اجرای طرح دادپزشک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.