رئیس پژوهشگاه فضایی ایران مطرح کرد؛

توسعه فناوری فضایی و خدمات فضاپایه در کشور، اولویت پژوهشگاه فضایی

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: رویکرد ما تعامل با دانشگاه، رفع نیازهای دانشی و فناورانه پژوهشگاه فضایی در پروژه‌های جاری و آتی و جهت‌دهی به تحقیقات دانشجویان در راستای نیازهای فضایی کشور است.

توسعه فناوری فضایی و خدمات فضاپایه در کشور، اولویت پژوهشگاه فضاییبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در افتتاحیه چهارمین نشست تخصصی دستاوردهای علمی و فنی پژوهشگاه فضایی ایران، اظهار کرد: پژوهشگاه فضایی ایران با ۱۲ دانشگاه برتر کشور به ارزش ۵۲ میلیارد ریال (پنج میلیارد و دویست میلیون تومان) همکاری دارد.

وی افزود: دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و امیرکبیر به ترتیب با ۵۳، ۵۲ و ۴۲ طرح به ارزش 1.4 و 1.2 میلیارد تومان و ۹۵۰ میلیون تومان بیشترین همکاری را با پژوهشگاه فضایی ایران دارند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران تصریح کرد: در این قالب، ۱۱۷ استاد، ۱۸۰ دانشجو و حدود ۱۰۰ همکار پژوهشگاه فضایی نیز به عنوان ناظر با این مجموعه دانشگاهی همکاری داشته‌اند.

صمیمی در خصوص برنامه‌های آتی پژوهشگاه تصریح کرد: چشم‌انداز پژوهشگاه فضایی ایران، تبدیل شدن به قطب توسعه فناوری فضایی و خدمات فضاپایه در کشور است که نیاز به ملزومات اساسی دارد.

وی ادامه داد: اولین لازمه تحقق این چشم‌انداز، داشتن یک بدنه تخصصی مجهز به علم روز و مجهز به اخلاق حرفه‌ای در داخل پژوهشگاه و یک شبکه همکار توانمند در خارج از پژوهشگاه است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران رسالت این پژوهشگاه را مدیریت تحقیقات در بخش فضایی کشور خواند و گفت: در این چارچوب، اشراف به توانمندی‌های موجود در بخش فضایی و کمک به توانمندسازی بازیگران این حوزه از وظایف پژوهشگاه است.

صمیمی به فعالیت‌های زیرساختی پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه فضا اشاره کرد و افزود: یکی از الزامات تحقق چشم‌انداز توسعه، زیرساخت‌های آزمایشگاهی مطابق با نیازهای جاری و آتی بخش فضایی کشور است که تاکنون، قدم‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران به تست ماهواره پیام در مرکز آزمون، تجمیع و یکپارچه‌سازی این پژوهشگاه اشاره و اظهار کرد: امروز، تست‌های لازم برای تحویل‌گیری ماهواره پیام امیرکبیر در مجموعه آزمایشگاه AIT پژوهشگاه فضایی ایران در دست انجام است.

وی افزود: تعامل با بازیگران بخش فضایی کشور، سرلوحه کاری پژوهشگاه فضایی ایران محسوب می شود و بضاعت اصلی پژوهشگاه، نیروهای انسانی متخصص و دلسوز، مؤمن و با انگیزه پژوهشگاه است که پرچمدار شایسته‌ای برای اعتلای بخش فضایی کشور هستند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با یادآوری مناسبت امروز، نهم دی ماه، که روز بصیرت و اعلام همبستگی مجدد امت با امامت است خاطرنشان کرد: از درگاه خداوند متعال می خواهیم تا بصیرت لازم برای شناسایی ضرورت‌های وضع موجود، درک لازم برای اتخاذ تصمیمات درست و اراده کافی برای اجرای برنامه‌ها و ماموریت‌ها را عنایت کند.

وی همچنین از دست‌اندرکاران برگزاری این نشست‌های تخصصی تشکر و اظهار کرد: این نشست‌های تخصصی به همراه اقدامات ارزنده دیگر، یادگاران ارزشمندی هستند که از مدیران قبلی به ما رسیده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار