نخستين پرواز بمب‌افکن دوربرد جديد روسیه

یک نمونه به روزرسانی شده بمب‌افکن‌های دوربرد روسیه روز گذشته نخستین پرواز خود با موفقیت انجام داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، یک فروند جنگنده بمب‌افکن توپولوف Tu-۲۲M۳M-که نمونه به روزرسانی شده بمب‌افکن‌های دوربرد روسیه است- نخستین پرواز خود را روز جمعه انجام داد. 

شرکت توپولوف روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این پرواز در ارتفاع هزار و پانصد متری و به مدت سی و هفت دقیقه انجام شد. این شرکت اعلام کرد پرواز به صورت عادی انجام شد و تجهیزات بمب‌افکن به خوبی کار کردند.

نخستين پرواز بمب‌افکن دوربرد جديد روسیه

طبق این بیانیه، مجموعه تجهیزات دیجیتالی مدرن و جدیدی که در روسیه تولید شدند در جریان نوین‌سازی این هواپیما بر روی آن نصب شد.

به طور مشخص، این هواپیما به تجهیزات ناوبری و ارتباطی جدید مجهز شده است. همچنین این هواپیما به یک سیستم کنترل موتور، تامین سوخت و ابزار جنگ الکتریکی مجهز است.

جایگزین کردن هشتاد درصد تجهیزات الکترونیکی هواپیما (اویونیک) موجب بهبود ناوبری و سطح عملکرد خودکار کنترل هواپیما و همچنین تسهیل نگهداری و آزمایش‌های پیش از پرواز شده است.

تجهیزات رادیویی این هواپیما نیز همانند تجهیزات بمب افکن‌های راهبردی سنگین Tu-۱۶۰M است.

بر اساس بیانیه منتشر شده، پس از اصلاحات صورت گرفته توان جنگندگی این هواپیما به طور قابل ملاحظه‌ای تقویت شده است.

بمب افکن Tu-۲۲M۳M نمونه جدید اصلاح شده بمب‌افکن‌های راهبردی دور برد Tu-۲۲M۳ است که از سال ۱۹۸۹ به کار گرفته شده است و به طور گسترده در حملات هوایی در سوریه مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار