ارتش سوریه وارد منبج شد

در آستانه آغاز عملیات نظامی ترکیه در منبج، نیرو‌های دولتی سوریه وارد این شهر شدند و پرچم این کشور را در منبج به اهتزاز درآوردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارتش سوریه اعلام کرد نیرو‌های دولتی سوریه وارد شهر منبج شدند.

فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه با انتشار بیانیه‌ای از ورود نیرو‌های ارتش این کشور به منبج و برافراشتن پرچم سوریه در این منطقه خبر داد.

این فرماندهی اعلام کرد: با توجه به پایبندی کامل ارتش و نیرو‌های مسلح به مسئولیت‌های ملی خود برای اعمال حاکمیت کشور بر همه مناطق جمهوری عربی سوریه و در پاسخ به خواسته ساکنان منطقه منبج، فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح ورود یگان‌های ارتش سوریه به این منطقه و به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری عربی سوریه در آن را اعلام می‌کند.  فرماندهی کل ارتش بار دیگر بر پافشاری خود برای نابودی تروریسم و بیرون راندن همه متجاوزان و اشغالگران از خاک پاک سوریه تاکید می‌کند و نیرو‌های مسلح سوریه امنیت کامل همه شهروندان سوری و دیگر افراد مقیم این منطقه را تضمین می‌کنند.


بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی نیرو‌های دموکراتیک سوریه برای واگذاری کنترل منبج به دولت


شایان ذکر است، ساعتی پیش شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا هستند، از دولت سوریه درخواست کردند در آستانه آغاز عملیات نظامی ترکیه در منبج، کنترل این شهر را در دست بگیرد و از آن محافظت کند.

واکنش‌ها به ورود ارتش سوریه به منبج

روسیه با استقبال از ورود نیرو‌های ارتش سوریه به شهر منبج، آن را اقدامی «مثبت» دانست.

جیهان احمد، سخنگوی گروه موسوم به «نیرو‌های سوریه دموکراتیک»، نیز گفت این گروه ورود ارتش سوریه به منبج را تایید و به همراه دمشق برای بستن راه به روی ترکیه تلاش می‌کنند. وی افزود این توافق شامل منطقه شرق فرات می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۷ دی ۱۳۹۷
درود بر ارتش سوریه
پیروزی نزدیکه
آخرین اخبار