رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از گروه‌های عراقی خواست در برابر اظهارات ترامپ موضع‌گیری کنند

محمد علی الحوثی از دولت و ارتش عراق خواست مواضع هوشیارانه‌ای در قبال اظهارات رئیس جمهور آمریکا اتخاذ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی الحوثی، رئیس شورای عالی انقلاب یمن با حمایت از بیانیه جنبش النجباء عراق، از دولت و ارتش عراق خواست مواضع هوشیارانه‌ای در قبال اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اتخاذ کنند.

محمد علی الحوثی با انتشار توئیتی در صفحه کاربری خود نوشت: عراق باید آزاد بماند. از بسیج مردمی و گروه‌ها می‌خواهم به طور جدی در این باره موضع‌گیری کنند، همانطور که در رسانه‌های عراقی دیدیم آمریکا هنگام مبارزه با داعش در موصل نخستین طراح، مجری و حامی طرح‌هایی بود که منجر به کشته و قربانی شدن مردم عراق شد.

او در توئیت دیگری نوشت: رژیم جنگ و بحران وابسته به عمرالبشیر به سمت معترضان سودانی شلیک کرد و طبق بیانیه سازمان عفو بین الملل ۳۷ نفر را کشت. وزیر بهداشت سودان نیز بیمارستان‌های ویژه‌ای را به مداوای مجروحان ملزم کرد! گویی عمرالبشیر که تحت تعقیب اینترپل است به همراه تیمش مردم سودان را به انتخاب یکی از دو گزینه کشته شدن در این کشور یا در یمن مخیر کرده است. گویا البشیر کسانی را که با گزینه‌های او مخالفت می‌کنند مجبور می‌کند به علت تورم و مشکلات معیشتی از گرسنگی بمیرند. به نظام سودان توصیه می‌کنم به جای ملزم کردن بیمارستان‌های ویژه به پذیرش و مداوای مجروحان، سربازان خود را وادارد دست از کشتن ملت سودان بردارند، آنان را به یمن نفرستد و بودجه لازم برای کاهش بحران را تامین کند چرا که وفاداری به ملتی که بهترین سرمایه‌هایشان از آنان سلب شده، این است که از حاصل دسترنج خود محروم نشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عراق ، دونالد ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار