بودجه کشور دو سقفی بسته می‌شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار بودجه کشور دو سقفی بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،داود محمدی در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان قزوین که در بخشداری کوهین برگزار شد گفت: پیش از این بودجه کشور یک ساله بسته می‌شد، اما امسال به دلیل شرایط موجود کشور و همچنین ملاحظات مقام معظم رهبری بودجه کشور دو سقفی و در یک افق دو ساله بسته می‌شود.

رییس کمیسیون اصل نود افزود: پیش از این بودجه سال ۹۸ عمومی کشور ۴۳۳ هزار میلیارد تومان بود که در سقف جدید ۴۰۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است تا اگر در آمد‌های کشور محقق نشد، با بودجه دوم کشور اداره شود.

محمدی همچنین گفت:در بودجه جدید به وضعیت معیشتی مردم توجه شده و دولت حقوق و دستمزد را ۲۰ درصد افزایش داده است.

وی افزود: مجلس برای جبران گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی مردم ۱۴ میلیارد دلار دیگر برای تامین ۲۵ قلم کالای اساسی با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی پیش بینی کرد است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای توسعه اشتغال هم یک میلیارد دلار معادل ۸ هزار میلیارد تومان در قالب کمک از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان هم ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

محمدی گفت: در بحث فرهنگیان هم ۴۴ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

این نماینده مجلس تکلیف امسال دولت برای استان قزوین را هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بیان کرد که زیاد است و نمایندگان استان موافق آن نیستند.

وی با اشاره به ارتقای یک پله‌ای بودجه استان قزوین در مقایسه با بودجه سال قبل از آن گفت:: بودجه قزوین در رتبه ۲۷ کشور است.

رییس کمیسیون اصل نود یکی از دلایل کم بودن بودجه استان قزون را «برخوردار بودن» این استان از نظر مسولان کشور بیان کرد و افزود: البته از ابتدا بنیان بودجه استان قزوین مناسب در نظر گرفته نشده و تغییر در جایگاه سقف بودجه بسیار سخت است.

محمدی اضافه کرد: لازمه تغییر در جایگاه و بودجه استان تغییر و کاهش در بودجه دیگر استانهاست که قطعا با مخالف نمایندگان آن‌ها مواجه خواهد شد.

برچسب ها: بودجه 97 ، مصوبات مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.