فرماندار نیر؛

۹۲/۸ درصد مردم شهرستان نیر در بحث سواد آموزی با سواد هستند

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: ۹۲/۸ درصد مردم شهرستان نیر در بحث سواد آموزی با سواد هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ابراهیم امامی، فرماندار شهرستان نیر در نشست با مسئولان سواد آموزی شهرستان نیر به درصد سوادآموزی شهرستان اشاره کرد و گفت: 92/8 درصد افراد تحت پوشش سوادآموزی در شهرستان نیر با سواد می باشند.

وی افزود: در بحث سوادآموزی شهرستان نیر رتبه دوم استانی را به خود اختصاص داده است.
فرماندار نیر با بیان این مطلب که امسال بیشتر از سال های گذشته افراد بی سواد جهت باسواد کردن جذب کرده ایم تصریح کرد: امسال 190 نفر از افراد بی سواد را جهت باسواد کردن جذب کرده ایم که 20 درصد بالاتر از حد میانگین استانی می باشد.

امامی ضمن تقدیر از مسئولان آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی، مهاجرت را عمده شهرستان دانست که این امر با کار سوادآموزی نیز تاثیر گذار است.

وی  گفت: اقداماتی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی تا به امروز در جریان نهضت سواد آموزی صورت گرفته یکی از تجربه های موفق حرکت های عظیم جهادی به شمار می رود که هدف اصلی آن حل مشکل بی سوادی در جامعه بوده است.

فرماندار شهرستان نیر سطح سواد افراد را به عنوان معیاری مهم در جهت سنجش سرمایه های انسانی یک جامعه دانست و اظهار داشت: امروزه سواد از تعریف صرف خواندن و نوشتن فراتر رفته و آموزش ها نیز متناسب با سطح پیشرفت های ایجاد شده، حد بالاتری را به خود اختصاص داده است که این نکته باید همواره مورد توجه اعضای گروه بهبود کیفیت شهرستان قرار گیرد.

امامی افزود: امروزه دولت توجه ویژه ای به رفع مشکل بی سوادی دارد و مشکلات اشخاص بی سواد و کم سواد باعث شد که به این نهاد توجه و نگاه ویژه ای شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای افزایش سطح سواد در روستاها ازکارشناسان و بخشدار و دهیاران خواست تا در اسرع وقت با توجه به اهمیت موضوع، آمار واقعی و به روز بی سوادان و علل وجود بی سوادان در سطح شهر و روستاها را ارائه نمایند.

انتهای پیام/ح

شهرستان نیر در جذب بی سوادان 20 درصد بالاتر از میانگین استانی است

برچسب ها: سوادآموزی ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.