رئیس‌جمهور چه مواضعی درباره ۹ دی گرفت؟

رئیس جمهور کشورمان چندین بار درباره روز تاریخی ۹ دی ماه موضع گرفته است که بخش‌هایی از آن را در این گزارش می‌خوانید.

رئیس‌جمهور چه مواضعی درباره ۹ دی گرفت؟به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بدون شک یکی از پرشورترین انتخابات برگزارشده بود و با وجود آنکه میلیون‌ها نفر در انتخابات سال ۸۸ شرکت کردند و نام این انتخابات را در تاریخ جمهوری اسلامی به خوبی ثبت کردند، اما اتفاقاتی که پس از آن رخ داد، باعث شد کام مردم ایران تلخ شود.

اتفاقاتی که با موضوع تقلب در انتخابات مطرح شد و بیش از چندین ماه‌ طول کشید و در نهایت کشور را به اوج آشوب‌ها کشاند و به فرموده رهبر کشور را به لبه پرتگاه برد. 

داستان از این قرار بود که همزمان با عاشورای حسینی عده زیادی از فتنه‌گران حرمت‌ این روز را نگه نداشتند و با هلهله و سوت و کف به شعائر و مظاهر اسلامی توهین کردند. مردمی که تا آن روز تصور می‌کردند مسئله اغتشاشگران انتخابات است، آن روز به یقین رسیدند که مسئله اصلی آن‌ها اسلام است.

رئیس‌جمهور چه مواضعی درباره ۹ دی گرفت؟

عده‌ای مزدور با شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" ایران را بدون اسلام می‌خواستند و خوب می‌دانستند ایران بدون اسلام یعنی ایرانی که وابسته بیگانگان باشد، استقلال نداشته باشد و نفوذ بیگانگان در امور داخلی کشور پررنگ شود. آن‌ها با ایران بدون اسلام، در تلاش بودند که ایران را به اربابان خود یعنی انگلیس و آمریکا برگردانند، اما بازهم مردم ایران با هوشیاری و فراست دریافتند که این اغتشاشات محصول یک جناح و جریان نیست بلکه دستپخت اتاق فکر‌های بیگانگان و عوامل آن‌ها در کشور است.

در روز ۹ دی ماه سال ۸۸ ملت ایران با هوشیاری و فراست دریافتند که این اغتشاشات جناحی نیست و تقلب در انتخابات تنها بهانه‌ای برای تقدیم ایران به بیگانگان است. در آن روز همه ملت ایران فارغ از هر گروه و جناحی به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر به بیگانگان نشان دهند که با هم متحد هستند. حتی افرادی که پیش از این، به نتیجه انتخابات معترض بودند، اما پس از اتفاقات عاشورای ۸۸ به یقین دریافتند که همراهی با اغتشاشات خیابانی راه درستی برای اعتراض نیست و عده‌ای در حال سوء استفاده از آشوب‌های به وجود آمده هستند.

رئیس‌جمهور چه مواضعی درباره ۹ دی گرفت؟

حالا چندسالی است که از یوم الله  ۹ دی می‌گذرد اما راهپیمایی هرساله مردم پرشورتر و باشکوه تر از گذشته برگزار شده و همه مسئولان فارغ از نگاه‌های جناحی و سیاسی به میدان می‌آیند. از آنجایی که عده‌ای تصور می‌کنند بزرگداشت ۹ دی بزرگداشت جریانی خاص در کشور است، بر آن شدیم تا مواضع رئیس جمهور را نسبت به نهم دی در سال‌های اخیر بازخوانی کنیم. مواضعی که به صورت شفاف مشخص می‌کند که بزرگداشت این روز به هیچ جریان و حزبی متصل نیست و جریان ملی و کشوری است.

مردم برای حمایت از جناحی خاص به میدان نیامدند/ حضور مردم برای حمایت از انقلاب و رهبری بود

روحانی در اولین سال ریاست جمهوری خود با اشاره به فرارسیدن روز ۹ دی و نام‌گذاری آن به عنوان روز بصیرت، گفت: مردم زمانیکه احساس کردند به باور‌ها و ارزش‌های دینی و اعتقادی آن‌ها توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزه‌های اخلاقی و اعتقادی آنان را دارند به حرکت در آمده، با حضور و اجتماعشان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند.

رئیس‌جمهور با تأکید براینکه حضور مردم در این روز برای دفاع از اسلام و مقدسات و ادای احترام به اباعبدالله‌الحسین (ع) و حمایت از انقلاب و رهبری بود، گفت: مردم برای حمایت از جناحی خاص به میدان نیامدند، آنچه مردم را به حرکت درآورد، دلدادگی مردم ایران به عاشورا و ارزش‌های انسانی برآمده از آن بود.

رئیس‌جمهور چه مواضعی درباره ۹ دی گرفت؟

وی ادامه داد: مردم با هدف دفاع از اسلام، اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی به حرکت در آمدند، چون احساس کرده بودند به فرهنگ عاشورا اهانت شده و بیگانگان زمینه را برای مداخله مناسب یافته‌اند.

روحانی با تأکید بر اینکه بصیرت فقط برای یک روز خاص نیست، بلکه همیشه باید برای ما روز بصیرت باشد، گفت: خوشبختانه با مدیریتی که رهبری انقلاب کردند، ملت ما بصیرت خود را با حضور حماسه‌ساز در انتخابات ۹۲ نشان دادند.

وی ادامه می‌دهد: وقتی رهبری با درایت بر جذب حداکثری تأکید کردند و حتی از کسانی که حکومت را هم قبول ندارند، دعوت به شرکت در انتخابات کردند، مردم با بصیرت عمل کردند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بصیرت با توهین و افراطی‌گری سازگار نیست، لازمه بصیرت را تشخیص دقیق شرایط زمان و مصالح کشور دانست و افزود: امروز در شرایطی که ما در حال مذاکره جدی با قدرت‌های جهانی هستیم مصلحت کشور اقتضا می‌کند بالاترین درجه وحدت و انسجام ملی را نشان دهیم.

 نهم دی به معنای حمایت از یک حزب و جناح نبود

روحانی در بزرگداشت نهم دی ماه در سال ۹۳ گفته است: نهم دی روز نشان دادن عشق مردم به خاندان رسالت بویژه حضرت سیدالشهدا (ع) است و پیام نهم دی و حضور مردم آن بود که همه باید تسلیم قانون باشیم و هر فردی حرف، نقد و یا اعتراضی دارد، باید در چارچوب قانون و مقررات آن را بیان کند و مردم در این روز به یک سلسله حرکت‌هایی که زیبنده کشور نبود، پایان دادند.

رئیس‌جمهور ادامه می‌دهد: باید از حماسه حضور مردم در نهم دی در مسیر تحکیم وحدت، همدلی و قانون‌گرایی استفاده کنیم و نباید اجازه دهیم هیچ حادثه‌ای در تاریخ کشور تبدیل به وسیله‌ای برای ایجاد اختلاف و تفرقه شود.

روحانی با بیان اینکه حضور مردم در نهم دی به معنای حمایت از یک حزب و جناح نبود، تصریح کرد: ۹ دی به معنای بیعت مجدد با جمهوری اسلامی ایران، رهبری، انقلاب اسلامی، اصل ولایت فقیه و خاندان امامت و روز همدلی، اتحاد، انسجام و وحدت ملی است.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: امروز و در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و اتحاد داریم، نباید در داخل تفرقه و فاصله ایجاد شود و اگر فاصله‌ای نیز هست، باید تلاش کنیم تا آن را کم و کم‌تر کنیم.

رئیس‌جمهور چه مواضعی درباره ۹ دی گرفت؟

۹ دی به معنای روز دفاع ملت ما از خاندان رسالت و اهل بیت (ع) و ولی فقیه بود

رئیس‌جمهور در دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب در دی ماه سال ۹۴ گفت: ما باید اقتدا به پیامبر کنیم، به خاطر انتخابات و به خاطر پیروزی این یا آن، اخلاق زیر پا نرود. ما به فکر پیروزی نظام، اسلام و اخلاق و پیروزی کشور باشیم که این چنین خواهد بود.

وی ادامه داد: همه روز‌های ما روز‌های دعوت ملت به وحدت است؛ حتی ۹ دی به معنای روز دفاع ملت ما از خاندان رسالت و اهل بیت (ع) و دفاع از نظام، قانون و نظم و دفاع از ولایت فقیه و، ولی فقیه بود و  باید وحدت، اتحاد، نظام و انسجام را به عنوان اصل قرار دهیم.

رئیس‌جمهور چه مواضعی درباره ۹ دی گرفت؟

مردم در نهم دی ماه احساس کردند که به شعائر دینی توهین شده است

روحانی درربزرگداشت سالروز ۹ دی ماه در سال ۹۵ با اشاره به حضور پرشور ملت ایران در راهپیمای ۹ دی، گفت: مردم ایران در آن روزها، احساس کردند که به شعائر دینی و امام حسین (ع) توهین شده و بخاطر عشق بی‌اندازه خود به ابا عبدالله (ع) و دفاع از مسیر حق، خاندان رسالت، نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه، آن حرکت بزرگ را انجام دادند و نباید از این حضور مردم استفاده جناحی و حزبی شود.


بیشتر بخوانید:  بازخوانی نظر حسن روحانی درباره یوم الله ۹ دی +فیلم


روحانی خاطرنشان کرد: ملت بزرگی که حاضر است جان خود را در راه خاندان رسالت فدا کند، چگونه می‌تواند، تحمل داشته باشد، که عده‌ای از هموطنانش دچار آسیب اجتماعی شده و شب‌ها بخاطر بی‌پناهی و فرار از سرما به قبر‌ها پناه می‌برند. این برای دولت و مردم قابل تحمل نیست.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه همه باید مشکلات اساسی کشور را مد نظر قرار داده و بدور از مسایل جناحی و اختلافات به صورت یکپارچه دست به دست هم دهیم، گفت: دولت، ملت و همه ارکان نظام در برابر مشکلات اجتماعی مسوول هستند.

بازخوانی مواضع رئیس‌جمهور نسبت به یوم الله ۹ دی در این سال‌ها نشان می‌دهد که روحانی تاکید زیادی بر حزبی و جناحی نبودن این روز در تمام سخنرانی‌های خود داشته وحدت، حضور پرشور مردم و دفاع از مسیر حق و ولایت فقیه  از جمله مولفه‌هایی است  که روحانی در سخنرانی‌های هر ساله خود در بزرگداشت نهم دی تاکید کرده است.

گزارش از نعیمه مونسی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
ملت ما تحمل همه گونه سختی را دارد ولی در برابر دشمنانمون بخصوص آمریکا و اروپا سر خم نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
آقای رئیس جمهور شما متوجه هستید شرمنده زن و بچه شدن یعنی چی ؟؟؟فکر نکنم متوجه باشید از بیچاره مردم که یا سیلی صورت سرخ میکنند ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۶ دی ۱۳۹۷
مقامات دولتی در اوج نعمت و در آسایش کامل هستند و متاسفانه مشکلات و گرفتاری مردم را درک نمیکنند .
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۲۲:۲۵ ۰۶ دی ۱۳۹۷
اقا مگه امریکا میگه در کشور ایران خوردو کالاهایی که خودمون تولید می کنیم چند ده برابر بشود !
Iran (Islamic Republic of)
ایثارگر ی از دیار لرستان
۲۱:۳۵ ۰۶ دی ۱۳۹۷
آقای روحانی این مردم مشکل معیشت و بیکاری دارند چه شد آن همه قول و قرار هایی که دادی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۷ ۰۶ دی ۱۳۹۷
تو این شرایط فاجعه بار اقتصادی واسه مردم کاهش قیمتها و افزایش قدرت خرید اونها مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۶ دی ۱۳۹۷
تمام روزای سال به یه بهانه ای تعطیله و کارمندان دولت حقوق می گیرن اینجوری پیش بریم باید همه ی روز های سال رو به بهانه ای تعطیل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۷ دی ۱۳۹۷
کارمندان دولت صد ساله دارن مفت میخورند نه کارفکری دارن نه کارفیزیکی آبدارچی هاشون خیلی کار میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۶ دی ۱۳۹۷
نابود شدیم له شدیم حقوق این ماهم تموم شد گرداندم خدا فریاد من به گوش هیچکس نمی رسه خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۶ دی ۱۳۹۷
خسته نشدید از این همه وعده، هرچند خودمان خواستیم،که این وضعمان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۶ دی ۱۳۹۷
چرا بودجه دفاعی کم میشه!!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۶ دی ۱۳۹۷
درد اینجاست که خودش هم به حرفهائی که میزنه اعتقاد نداره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۶ دی ۱۳۹۷
چرا به اشتغال جوانان رسیدگی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۶ دی ۱۳۹۷
گرانی ها کمرمون رو شکسته
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۵:۳۹ ۰۶ دی ۱۳۹۷
ملت ایران خوب می دانند که خودباختگان و مزدوران آن ور آبی و اربابانشان جز وابستگی و ذلت برای کشور و ملت عزیز ما هدف دیگری ندارند و تمام سعیشان بر این است که با تسلط مجدد بر این کشور اسلامی خفت و خاری دوران پهلوی ملعون را به کشور ایران بازگردانند اما بدانند ملت آزادة ایران اسلامی علی رغم تمام مشکلات برای همیشه پوزة آنها را به خاک خواهد مالید .
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۵:۱۴ ۰۶ دی ۱۳۹۷
چرا من کارمند بخش خصوصی باید با مالیات حقوق کارمند بخش دولتی رو بدم. این عدالته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۶ دی ۱۳۹۷
منم که دولتی هستم مالیات میدم حکمابامالیات امثال من حقوق نمایندگان مجلس رو میدن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۷ دی ۱۳۹۷
ما معلم ها هنوز حقوق نگرفتیم مالیات رو پرداخت کرده ایم حالا شما ها با این بهانه های الکی می خواهید از زیر مالیات فرار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۶ دی ۱۳۹۷
تخم مرغ ک ارزون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۶ دی ۱۳۹۷
تازمانیکه ما مردم برای خودروهای داخلی بی کیفیت سر و دست میشکنیم قیمت ها در دست این دو خودرو ساز ایرانی و به تبع سایر خودروسازها بوده و با کمک دولت هر قیمتی بخواهند میفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۶ دی ۱۳۹۷
کی میشه روز آرامش اقتصادی؟هر دو سال یه بار ۱۰۰ درصد فقیرتر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۶ دی ۱۳۹۷
آرامش اقتصادی فقط زمانی میسر میشه که اسکله های غیرقانونی و قاچاق دولتی تعطیل بشه و دلالان دلار در هر لباس و مقام و رسته و درجه ای محاکمه شوند . نظامیان از ورود به اقتصاد منع شوند . خصوصی سازی در اقتصاد انجام بشه . شرکت های شبه نظامی و خصولتی مالیات به دولت بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۴:۵۰ ۰۶ دی ۱۳۹۷
آقای رئیس جمهور
حقوق ناچیز ماهیانه بازنشستگان سنوات گذشته حتی کفاف هزینه یک هفته از حداقلی¬ترین زندگی را نمی¬دهد. آیا بعد از سالها وقت آن نرسیده که طبق قانون همسان سازی حقئق بازنشستگان همتراز برقرار و این تبعیض مرتفع گردد؟
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۴:۴۸ ۰۶ دی ۱۳۹۷
چرا قیمت کالاها رو بالابردند بالا لطفا شدیدا کنترل شود.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۴۶ ۰۶ دی ۱۳۹۷
باور کنید آنقدر اجناس گرون شده که وقتی به یک مغازه برای خرید میروی فقط باید یگ نگاه اجمالی به آن کنیم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۴۱ ۰۶ دی ۱۳۹۷
من شرمنده زن وبچه ام شدم با این همه گرونی چیکار کنم یه حقوق ناچیز بهم میدن به خدا نمیرسم با این وضعیت گرونی
چیکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۷ دی ۱۳۹۷
سلام،حفظ ایمان در شرایط سخت خیلی مشکله، باید از خدا برای گشایش طلب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۶ دی ۱۳۹۷
وضع اشفته بازار و این گرانی عجیب و غریب رو به مردم بده که این گرانی همه ملت رو فرستاده زیر خط فقر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۶ دی ۱۳۹۷
هیچ کس از این گرونی ها و بیکاری و اختلاف طبقاتی و پارتی بازی در استخدام ها راضی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۶ دی ۱۳۹۷
مواضع ؟کدام مواضع ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۶ دی ۱۳۹۷
به وضع مردم برسید مردم دارن داغون میشن با این گرونی ها چرا اصلا به حرف ما ملت گوش نمیدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۶ دی ۱۳۹۷
من الان دقیقا 10 ماه هست برا خانواده خودم گوشت نخریده ام . قیمتش هرچقدر باشه برا من فرقی نداره چون توان خرید ندارم فرقی نداره 30 هزار باشه یا 50 هزار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۶ دی ۱۳۹۷
درست است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۷ دی ۱۳۹۷
قیمت ها سر به فلک کشیده درآمد ها هم تغییری نکرده و بعضا کمتر هم شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۶ دی ۱۳۹۷
فقط درصدی خاص واندک دنبال این چیزها هستند وگرنه مردم اصلا به فکر این چیزها نیستن، ما فقط زندگی خوب و راحت میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۶ دی ۱۳۹۷
لعنت بر صهیونیست ودشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۶ دی ۱۳۹۷
امریکا یه روزی میشه نابود میشه اصالا جای نگرانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۶ دی ۱۳۹۷
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۶ دی ۱۳۹۷
آقای روحانی به گرانی بی اعتنا شده حتی اشاره هم نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۶ دی ۱۳۹۷
خدا دشمنان ما را نادان آفریده تا با دست خود نابودیشون قطعی شه
Iran (Islamic Republic of)
h
۱۳:۲۲ ۰۶ دی ۱۳۹۷
آقای روحانی مردم ایران یکی از بهترین مردم جهان است همیشه پای حرفشون هستند ولی مسئولان کام این ملت عزیز را تلخ کردن بیکاری جوان گرونی مردم را فلج کرد خواهشن کنترل شود شعا ر بس است عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۶ دی ۱۳۹۷
چرا قیمت تخم مرغ را کنترل نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۶ دی ۱۳۹۷
تخم مرغ کلسترولش بالاست خوب نیست نخورید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۰۲ ۰۶ دی ۱۳۹۷
توروخدا بفکر مردم باشید دیگه جونی واسمون نموده از بس گرونی بی داد می کنه اگه می تونید گرونی رو کنترول کنید بقیه ها رو میشه حل کرد
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۶ دی ۱۳۹۷
آقا ولی این مردم نیازبه جواب دارن...چرااینقدرگرونی؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۶:۰۱ ۰۶ دی ۱۳۹۷
به خدا از نداری داریم نابود میشیم شرمده خانواده هامون شدیم یه فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۶ دی ۱۳۹۷
من نمیدونم این آمریکائیا که میدونن شیشه عمرشون دست ماست برای چی اینقدر ما رو تحریم و تحریک میکنن مگه از جونشون سیر شدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مرگ بر دشمنان اسلام و امریکا و اسرائیل و السعود
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۰۰ ۰۶ دی ۱۳۹۷
امریکارو زیر پا له خواهیم کرد انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۶ دی ۱۳۹۷
من به عنوان یه ایرانی اجازه نمیدم امریکا خائن در کشورم دخالت کنه . همیشه مثل کوه پشت ایرانم می ایستم و اجازه نمیدم ترامپ دخالت کنه .

ایران وطن من است .

مرگ بر امریکا .شیطان بزگ امریکاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۶ دی ۱۳۹۷
هیچ فکر کردی مردم چطور زندگی کنند تورم چقد میشه رو قیمتهای دیگه چقد تاثیر می ذاره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۶ دی ۱۳۹۷
نمیفهمم سال گذشته دی ماه مردم بخاطر گرونی یه تخم مرغ .

حتی همون پارسال میخواستن بنزین رو گرون کنن

ولی امسال همه چی چند صد درصد گرون شد انگار نه انگار
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۱۲:۴۱ ۰۶ دی ۱۳۹۷
قیمت مرغ رو کنترل کنید ،
Australia
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۶ دی ۱۳۹۷
قیمت همه چی واقعی میشه .
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۵۷ ۰۶ دی ۱۳۹۷
گرونی داره بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۶ دی ۱۳۹۷
هر کیلو مرغ ۱۴۸۰۰ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۶ دی ۱۳۹۷
به مسئولین کشور باید گفت چگونه شبها راحت سر رو بالش میزارید و میخوابید وقتی که افراد جامعه رو اینجور تو تنگنا قرار دادید.سفره مردم رو چطور هر روز کوچک و کوچکتر میشه . کسی که ماهیانه تو سبد غذایی خانواده اش 6 تا ماهی بوده الان شده 1 دونه ماهی. واقعا مسئولی پیدا میشه معنی یک عدد ماهی تو سفره یک ماهه یک خانواده 5 نفره رو درک کنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۷ دی ۱۳۹۷
چی میگی داداش
ما نون نداریم تو میگی ماهی
Iran (Islamic Republic of)
چی بگم
۱۲:۲۸ ۰۶ دی ۱۳۹۷
سلام خدمت همه مسئولین محترم
من یه جوان با مدرک فوق لیسانسم متاهل با حقوق ماهی 600 هزار تومان هر ماه 400 هزار تومن هم قسط میدم دارم زندگی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۶ دی ۱۳۹۷
گوشت کیلو ۱۰۰ هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۶ دی ۱۳۹۷
خدارحمتت کنه!؟فکرمیکنی داری زندگی میکنی روح عزیز!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۲:۱۷ ۰۶ دی ۱۳۹۷
دلمون خوش بود که قیمتها رو ثابت نگه است اما الان میبینیم هر روز شاهد گرونی هستیم آخه چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۶ دی ۱۳۹۷
ایران سرای من است
و تمام دنیا بدانند که یک وجب از خاک آن را با میلیاردها میلیارد طلا و جواهرات عوض نخواهم کرد
آخرین اخبار