طبق لایحه بودجه ۹۸؛

حقوق زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معاف از مالیات شد

نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی تا سقف حقوق ماهیانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان صفر در نظر گرفته شده است.

حقوق بگیران زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معاف از مالیاتبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس پیش بینی دولت در تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه کل کشور که صبح امروز از سوی رئیس جمهور به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه، سالانه ۲۷۶ میلیون ریال تعیین شد.

با این حساب، نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی تا سقف حقوق ماهیانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان صفر در نظر گرفته شده است و این حقوق بگیران از پرداخت مالیات بر درآمد معاف خواهند شد.
 
حقوق بگیران زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معاف از مالیات
بر اساس این تبصره، نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر درآمد مذکور، تا ۵ برابر مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد آن نیز ۲۰ درصد پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: مالیات شرکت‌های وابسته به شهرداری صفر شد


همچنین میزان معافیت مالیاتی در مورد شخص حقیقی که هیچگونه درآمدی ندارد (ماده ۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم) و همچنین مشمولان مالیات مودیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم کنند (موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم)، سالانه تا سقف درآمد ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود. به این ترتیب این افراد تا سقف درآمدی ماهیانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند.

انتهای پیام/

رئیس‌جمهور لایحه بودجه ۹۸ را تقدیم مجلس کرد+ متن لایحه

برچسب ها: مالیات ، بودجه 96
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۵ دی ۱۳۹۷
.چه فرقی کرد...میگین نمیخواین درآمد رو با افزایش مالیات بالا ببرین ولی عملا دارین این کار رو میکنید. وقتی کف مالیات برابر با سال قبل باشه....
آخرین اخبار