بازداشت دو نفر در رابطه با ماجرای پهپاد‌های مشکوک در دومین فرودگاه بزرگ انگلیس

­پلیس انگلیس از بازداشت یک مرد و یک زن در ارتباط با پرواز پهپادهای متخاصم در آسمان فرودگاه گاتویک خبر داد.

بازداشت یک مرد و یک زن در رابطه با ماجرای پرواز پهپاد‌های مشکوک در آسمان فرودگاه گاتویکبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه پهپادهایی در آسمان گاتویک، دومین فرودگاه بزرگ انگلیس، مشاهده شد مقامات مربوطه مجبور شدند از بیم حملات هوایی خطرناک این فرودگاه را در آستانه کریسمس تعطیل کنند.

پلیس انگلیس در این زمینه اعلام کرد در ساعات پایانی روز جمعه (دیروز) در جریان تحقیقات گسترده خود دو نفر را دستگیر کرده است. دست‌‌کم برنامه پرواز 120 هزار نفر در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه تحت تأثیر این ماجرا قرار گرفت.

باند این فرودگاه برای ساعاتی در روزهای چهارشنبه و جمعه و در تمام روز پنج شنبه بسته شد و گفته می‌شود از شنبه برنامه کامل پروازهای برقرار خواهد بود. از سال 2010  یعنی از زمان وقوع آتشفشان آیسلندیک، این بزرگترین اختلالی است که در کار این فرودگاه به وجود آمده است.

پلیس در بیانه‌ای اعلام کرد: «در تلاش هستیم مردم، مسافران و همه کسانی که اطراف گاتویک هستند را آگاه کنیم. تحقیقات همچنان ادامه دارد و فعالیت های ما در فرودگاه برای ایجاد توانایی تشخیص و کاهش تهاجم با پهپادها، با استفاده از طیف وسیعی از تاکتیک ها در جریان است.»

مقامات در نهایت پس از آنکه ارتش، فناوری نظامی ناشناسی را برای محافظت از فرودگاه مستقر کرد، موفق شدند کنترل آسمان آن را به دست آوردند و اطمینان حاصل کنند که فرودگاه برای پرواز هواپیماها به اندازه کافی امن هست.

پرواز پهپادها در آسمان گاتویک سبب برهم ریختن برنامه سفر بسیاری از مسافران شد، برخی از آنها محبور شدند شب را در فرودگاه سپری کنند. گفته می‌شود هنوز زود است که زیان‌های اقتصادی این ماجرا تخمین زده شود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار