رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

دخل و خرج دولت در بودجه سال ۹۸ همخوانی ندارد/ تسریع در اجرای طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال ۹۸ بخشی از مشکلات قشر بازنشسته کشوری رفع گردد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات خانه امید و تجلیل از بازنشستگان کشوری در شهرستان ملکان اعلام کرد اظهار داشت: بر عکس دنیا که تنها ۳ صندوق بازنشستگی دارند در کشور ما ۱۸ صندوق بازنشستگی وجود دارد.

وی افزود: در دنیا ارتباط کارمند دولتی وقتی بازنشسته می‌شود با دولت قطع و حقوق و مزایای خود را از صندوق بازنشستگی دریافت می‌کند این در حالی است که در ایران دولت موظف است در زمان بازنشستگی هم به فکر حقوق و مزایای بازنشستگان باشد.

ناهمخوانی دخل و خرج دولت در بودجه سال ۹۸

خدادادی ناهمخوانی دخل و خرج دولت را علت تاخیر در ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس دانست و گفت: در حالی که دولت طبق قانون باید تا ۲۵ آذر لایحه بودجه سال آینده را تقدیم می‌کرد، ولی به علت ناهمخوانی دخل و خرج‌ها این امر به تاخیر افتاده است.

وی کل بودجه کشور در سال‌جاری را ۳۲۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از این مقدار مبلغ ۶۹۶ هزار میلیارد تومان صرف حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان و ۸۲ هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و مابقی صرف اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود.

اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از از ابتدایی سال ۹۸ با ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار

نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه معمار طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کشور بنده بوده‌ام، اظهار کرد:کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مصمم است این طرح را از ابتدای سال ۹۸ در کشور اجرا و ناعدالتی موجود در حقوق بازنشستگان را از بین ببرد و همه بازنشستگان عزیز کشور از حقوق و مزایای یکسان برخوردار باشند.

وی افزود:برای اجرای کامل طرح یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان به ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است این در حالی است که دولت تنها ۲ هزار میلیارد تومان به این امر تخصیص داده و به همین لحاظ کمیسیون اجتماعی آن را به دولت جهت تامین کامل برگشت داده است.

تدوین قانون مدیریت خدمات کشوری با ۱۲۶ ماده

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از تدوین قانون مدیریت خدمات کشوری با ۱۲۶ ماده خبر داد و اظهار کرد:با اجرای این قانون مشکلات کشور و از جمله دغدغه حقوق بگیران و بازنشستگان رفع شده و این قانون تا یکصد سال آینده پاسخگوی نیاز‌های جامعه خواهد بود.

وی افزود:۳۶ ماده از این قانون توسط کمیسیون اجتماعی مجلس اصلاح شده است.

نماینده مردم ملکان در ادامه به آغاز عملیات اجرایی احداث خانه امید بازنشستگان کشوری در ملکان اشاره کرد و گفت: این خانه در ۶۰۰ متر مربع زمین و با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی در ۲ فاز احداث و برای یک هزار بازنشسته شهرستان ملکان خدمات ارائه خواهد کرد.

وی افزود: این پروژه تنها پروژه در کشور است که قبل از کلنگ زنی پیمانکار آن مشخص و از هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز و ظرف ۱۸ ماه تکمیل و افتتاح خواهد شد.

تسریع در اجرای طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی استان نیز در ادامه مراسم بر تسریع در اجرای طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح از ابتدای سال ۹۸ بخشی از مشکلات قشر بازنشسته کشوری رفع گردد.

قاسمی از اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی طی یکسال گذشته توسط صندوق بازنشستگی کشوری در استان خبر داد و گفت:مسابقات فرهنگی و ورزشی باعث خروج بازنشستگان از حالت کم تحرکی و ترغیب آن‌ها به فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی شده است.

۷۳ هزار نفر زیرپوشش صندوق بازنشستگی استان

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۷۳ هزار نفر زیر پوشش صندوق بازنشستگی در استان هستند.

امام جمعه ملکان هم در این مراسم خدمت بیشتر به بازنشستگان را خواستار شد و گفت:این عزیزان بهترین سال‌های عمر خود را صرف تعلیم و تربیت مدیران فعلی کشور نموده اند.

فرماندار ملکان نیز در این مراسم گفت:عملیات اجرایی خانه امید بازنشستگان ملکان به زودی آغاز و در کمترین زمان تکمیل خواهد شد.

محمدباقر خانی افزود:همچنین درمانگاه تامین اجتماعی ملکان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح و برای ۲۲ هزار تحت پوشش خدمات درمانی رایگان ارائه خواهد کرد.

نماینده صندوق‌های بازنشستگی شهرستان ملکان نیز در پایان مراسم بر اجرای طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و گفت: در این روزگار گرانی و تورم یک فرد بازنشسته با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان چگونه زندگی کند؟!

گفتنی است: در پایان مراسم از تعدادی از بازنشستگان شهرستان ملکان تجلیل به عمل آمد.

 

منبع:فارس

 

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.