معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی مطرح کرد؛

بهبود فعالیت اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان/ صندوق‌های سرمایه گذار به کمک استارت آپ‌ها می‌آیند

دلیری گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری بورس سبب بهبود فعالیت اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان می‌شوند.

فعالیت اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان بهبود پیدا می‌کند/ صندوق‌های سرمایه گذاری به کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌آیند

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا دلیری‌ معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در برنامه زنده روی خط خبر شبکه 6 سیما با اشاره به فعالیت دانش بنیان در کشور گفت: حدود 5 سال است که فعالیت ما شروع شده و امیدوار هستیم تا تجاری سازی محصولات دانش بنیان به درستی انجام شود و بتوانیم پاسخگوی‌ نیازهای داخل و خارج از کشور باشیم.

دلیری‌ با اشاره به فروش محصولات دانش بنیان اظهار کرد:مبلغ 60 هزار میلیارد سهم فروش محصولات دانش بنیان بوده و مهم‌ترین موضوع برای این کشورها دانش آنها است البته ما به جهت دانشی هیچ مشکلی نداریم و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت خود را به درستی انجام می‌دهند.

وی درباره بسترهای‌ حمایتی معاونت علمی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: بیش از 120 خدمت برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است و معاونت علمی چتر حمایتی خود را روی شرکت‌های دانش بنیان گسترانیده‌ است.

تسهیلات معاونت علمی برای شرکت‌های دانش بنیان

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ادامه داد: معافیت‌های مالیاتی و گمرکی‌، ارائه تسهیلات مالی و همچنین بحث امریه‌ سربازی از جمله تسهیلاتی‌ است که به شرکت‌های دانش بنیان تعلق می‌گیرد و سبب بهبود فعالیت آنها، کاهش ریسک و ارتقاء عملکرد شرکت‌های دانش بنیان در بازار می‌شود و البته معاونت به طور مرتب رصد می‌کند تا متوجه شود مشکل شرکت‌های دانش بنیان چیست.

دلیری‌ با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان سبب ایجاد اشتغالزایی‌ برای جوانان می‌شوند اظهار کرد: علاوه بر آن که شرکت‌های دانش بنیان اشتغال پایدار را ایجاد می‌کنند می‌توانند سبب افزایش بهره‌وری اقتصاد هم شوند.

وی با بیان اینکه نیاز مالی آخرین مشکل شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: ما معتقد هستیم تسهیلات مالی برای شرکت‌های دانش بنیان و نوپا در مراحل اولیه سم است؛ این شرکت‌های جوان باید به کمک سرمایه‌گذار بتوانند نیازهای مالی خود را تأمین کنند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با اشاره به بسترهای‌ سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: در حال حاضر صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورس و صندوق‌های پژوهش و فن‌آوری به سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کنند.

دلیری ادامه داد: همچنین صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی هم از جمله بسترهای‌ مناسب برای تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان هستند علاوه بر آن که معاونت علمی با همکاری بانک‌های مختلف موفق به ایجاد بستری جدید برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان شده است.

وی درباره تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس بیان کرد: در حال حاضر 16 صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه‌ در بورس وجود دارند همچنین 7 صندوق دیگر پذیره‌نویسی شده‌اند و بیش از 20 صندوق دیگر هم در نوبت مجوز قرار گرفته‌اند.

تفاهم‌نامه های معاونت و سازمان‌های متولی برای بهبود عملکرد اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی درباره دیگر بسترهای‌ تأمین مالی استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گفت: حضور هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی در کشور به شرکت‌های دانش بنیان کمک بسیاری می‌کند و در همین راستا معاونت علمی تفاهم‌نامه‌های مختلفی را با این هلدینگ‌های اقتصادی منعقد کرده است.

دلیری با اشاره به تفاهم‌نامه‌های معاونت علمی و دیگر نهادها برای پیشبرد اهداف شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: با سازمان اوقاف، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام تفاهم‌نامه‌های مختلفی را برای بسترسازی‌ مناسب سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه پلتفرم‌ مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار است، گفت: ما پلتفرمی‌ را ایجاد کرده‌ایم تا بر مبنای آن شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند همچنین در کنار شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران بستری برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری ایجاد شده است.

دلیری با اشاره به صادرات شرکت‌های دانش بنیان، گفت: در حال حاضر 200 شرکت دانش بنیان در کشور توانایی صادرات محصولات خود را دارند و نمایشگاه‌ تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران که در این هفته برپا می‌شود می‌تواند بستری مناسب در جهت پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان و صادرات آنها باشد.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی یادآوری‌ کرد: امیدواریم که با بهبود سرمایه‌گذاری‌ها بتوانیم به شرکت‌های دانش بنیان کمک کنیم تا بتوانند به سمت پیشرفت حرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار