گزارش/

آغاز معاملات زمستانی با دلار ۹ هزار تومانی /همتی بر حضور جدی بانک مرکزی در بازار ارز تاکید کرد

بازار ارز در اولین روز زمستان سال ۹۷، شاهد کاهش تب گرانی ارز‌های رایج شد.

قصد خروج دلار از پایانه ۹ هزار تومانی/همتی بر حضور جدی بانک مرکزی در بازار‌ ارز تاکید کردبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار ارز در اولین روز زمستان سال ۹۷، شاهد کاهش تب گرانی ارز‌های رایج است و دلار یکی یکی پله‌های اُفت قیمت را پایین می‌رود. طبق گفته اکثر کارشناسان اقتصادی، ارز‌ها به نرخ واقعی خود نزدیک می‌شوند و این موضوع تنها مختص به دلار نیست.

دلار این روز‌ها به مرز ۹ هزار تومان رسیده و پیش بینی می‌شود در ادامه هفته، با نوسانات احتمالی، ارزان‌تر هم شود. امروز هر اسکناس دلار در بازار ۹ هزار و ۷۵۰ تومان و یورو   ۱۱ هزار و ۵۶۰ تومان داد و ستد شد.


البته صرافی ملی با اعلام رقمی رسمی دلار را با نرخ ۹ هزار و ۹۹۰ تومان و یورو را با نرخ ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌کند. موضوع قابل توجهی که کمی نگران کننده است، ورود این بار دلال‌ها با شگرد جدید به بازار ارز  است که بیش‌تر در فضای مجازی مشاهد می شود. گفته می‌شود این افراد به اجاره حساب بانکی دیگران اقدام کرده اند، بعبارتی دیگر برای اینکه قانون تراکنش‌های بانکی را دور بزنند به این افراد پیشنهاد اجاره ساعتی حسابشان را می دهند.
 
قصد خروج دلار از پایانه ۹ هزار تومانی/همتی بر حضور جدی بانک مرکزی در بازار‌ ارز تاکید کرد
 
آن ها بابت هر تراکنش  مبلغی را به صاحبان حساب پرداخت می‌کنند؛ که خوشبختانه دستگاه‌های نظارتی تا حدودی از این موضوع مطلع شده و در حال بررسی راهکاری برای مقابله با این موضوع هستند. اما موضوعی که خوشحالی صرافی‌ها و سایر بازار‌ها را در پی داشته، اعمال محدودیت در تراکنش‌های مالی افراد در طول یک روز است، زیرا عمده تمرکز این بخشنامه برای ریشه کن کردن دلالی‌های کلان چه در بازار ارز و چه در سایر بازارهاست.
 
یکی از صرافان مجاز در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه،  اظهار کرد: روند واقعی سازی نرخ ارز، مشتریان واقعی ما را بیشتر می کند امیدواریم بحث نظارتی بانک  مرکزی، منجر به خروج دلال ها از فضای مجازی شود.

شب گذشته رئیس کل بانک مرکزی طی انتشار مطلبی درحساب کاربری خود در اینستاگرام، نوشت: لازم می‌دانم تاکید کنم که نه تنها ذخائر ارزی کشور در وضعیت مطلوبی هست بلکه تسلط و احاطه بانک مرکزی بر بازار ارز پرقدرت‌تر از همیشه است و سیاست‌های بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی و واقعی شدن نرخ ارز، بر مبنای نظرات کارشناسی و واقعیت‌های اقتصادی تداوم می یابد.

همتی تصریح کرد: لازم است بار دیگر یادآوری کنم که بانک مرکزی ضمن صیانت لازم از سپرده‌های مردم در بانکها، اصلاح و بروزسازی نظام بانکی را بادقت طراحی و اجرا می‌کند و مجموعه بانکی تمام ظرفیت خود را برای تقویت تولید و رشد اقتصادی به کار می گیرد.
 
انتهای پیام/
 

ادامه روند کاهش نرخ ارز با حضور قطعی بانک مرکزی در بازار

برچسب ها: دلار ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۱ دی ۱۳۹۷
9000 کجا سال قبل 3000 کجا ماشاالله به این همت
آخرین اخبار