در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ صورت گرفت؛

تمرین تکاوران سپاه در تصرف تاسیسات استراتژیک دشمن/ استفاده از مین‌های ضدبالگرد تولید داخل به صورت عملیاتی

غواصان و تکاوران نیروی زمینی سپاه با اجرای عملیات تهاجم به ساحل، تصرف سرزمین و تاسیسات استراتژیک دشمن را تمرین کردند.


تمرین تکاوران سپاه در تصرف تاسیسات استراتژیک دشمن/ استفاده از مین‌های ضدبالگرد تولید داخل به صورت عملیاتیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله اصلی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ١٢ از صبح امروز(شنبه یکم دی ماه) در جزیره قشم آغاز و  مین‌های ضدبالگرد تولید داخل به صورت عملیاتی از سوی نیروی زمینی سپاه به بهره‌برداری رسید.

مین‌های ضدبالگرد از نوع جهنده بوده و پس از پرش از زمین در فاصله ١٥٠ الی ١٨٠ متری منفجر می‌شود و با ترکش‌های خود تا فاصله ٥٠ متر می‌تواند به بالگرد‌های دشمن آسیب برساند و این مین‌ها که در مناطق حساس برای جلوگیری از نفوذ بالگرد استفاده می‌شوند، قابلیت قابلیت کنترل از راه دور را دارد.

در ادامه این رزمایش غواصان و تکاوران نیروی زمینی سپاه با اجرای عملیات تهاجم به ساحل، تصرف سرزمین و تاسیسات استراتژیک دشمن را تمرین کردند.

غواصان با تخلیه از قایق‌ها در نزدیکی ساحل دشمن، مسافتی را تا ساحل دشمن غواصی کردند و پس از خروج از آب، تهاج به ساحل و تصرف آن را با استفاده از مهمات واقعی و جنگی تمرین کردند.

همچنین تکاوران نیروی زمینی سپاه هم با تخلیه در ساحل، غواصان را در تصرف ساحل و سرزمین دشمن همراهی کردند و این عملیات با هدف تصرف بخش‌های مهم سرزمین کشور متخاصم و تسلط بر تاسیسات و اماکن استراتژیک دشمن اعم از بندرگاه، اسکله و تاسیسات اقتصادی تمرین شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار