مدیرکل ثبت احوال استان یزد خبرداد؛

تعویض شناسنامه و رفع مشکل هویتی در میعادگاه‌های نمازجمعه

مدیرکل ثبت احوال استان یزد از تعویض شناسنامه و رفع مشکل هویتی در میعادگاه‌های نمازجمعه در استان خبرداد.

مکرمی مدیرکل ثبت احوال استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: با یکصدمین سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال کشور و در آستانه سوم دی ماه، روز ثبت احوال، روسای ادارات ثبت احوال سراسر استان امروز با حضور در محل برگزاری نماز جمعه از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح آماده پاسخگوئی به مسائل و مشکلات مربوط به اسناد هویتی شهروندان می‌باشند.

مکرمی افزود: نماز گزاران می‌توانند در محل برگزاری نمازجمعه سراسر استان نسبت به تعویض شناسنامه و یا رفع مشکلات هویتی خود اقدام نمایند.

وی اظهارداشت: همچنین نمازگزاران می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و یک قطعه عکس رنگی زمینه سفید، در مکان‌های برگزاری نماز جمعه نسبت به درخواست تعویض شناسنامه خود اقدام نمایند.

گفتنی است؛ با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور سوم دی ماه به عنوان روز ثبت احوال در تقویم رسمی کشور وارد شد.

لازم به ذکر است سازمان ثبت احوال کشور یکی از سازمان‌های دولتی ایران است که جمع‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی کشور ایران را به عهده دارد که سازمان ثبت احوال با وظایف و عملکردی مستقل، از نهاد‌های زیرمجموعه وزارت کشور است و این سازمان وظیفه تهیه اطلاعات ثبتی اساسی مانند زاد و ولد، مرگ و میر و ازدواج و نیز صدور مدارک هویتی مانند شناسنامه را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ ا

سوم دی ماه روز ثبت احوال

برچسب ها: ثبت احوال ، نمازجمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار