راه دستیابی به رفاه در یک کشور، فقط ذخایر آن نیست

برخی کشور‌ها با پیوستن به اقتصاد جهانی و بازارهای بین المللی توانستند به رفاه دست یابند.

راه دستیابی به رفاه در یک کشور، فقط ذخایر آن نیستوحید تعقیبی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  تلفیق چندعامل را در رفاه یک کشور مهم دانست و افزود: جامعه‌ای محکم، دسترسی به بازار‌های آزاد و بین المللی از عوامل رسیدن به رفاه در یک کشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه، داشتن ثروت در یک کشورمعادل رفاه آن نیست، ادامه داد: ما کشور‌هایی را در دنیا داریم که به ذخایر نفتی عظیمی دسترسی دارند، اما همچنان در رسیدن به رفاهی که متناسب با ثروت‌ آن کشور باشد، ناکام مانده‌اند.

این کارشناس، جنگ و انواع خشونت را از عوامل ازبین برنده رفاه عنوان کرد و گفت: برخی کشور‌ها پیشرفت‌های بسیار زیادی در زمینه های اجتماعی و اقتصادی کرده اند، اما به دلیل  بالابودن سطح خشونت، بخصوص به مواد مخدر، این پیشرفت و رفاه در معرض خطر قرار گرفته است.

وی همچنین فساد در امور اقتصادی کشور‌ها را عامل مهم دیگری در ناکامی رفاه معرفی کرد و افزود: فساد اخلاقی مانند فساد اقتصادی می‌تواند اثرات مخربی بر موضوع رفاه کشور‌ها باشد.

تعقیبی بیان کرد: کشور‌هایی که اقتصاد آن وابسته به مواد خام است، نیاز به آموزش دارند، زیرا در اثر نااگاهی از چگونگی استفاده از این مواد و یا آشنا نبودن به مدل استفاده از آنها، در حقیقت راه رسیدن به رفاه آن کشور را برای کشور‌های آگاه باز می‌کند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به جلوگیری از آشفتگی‌های اقتصادی در کشور‌های مختلف، گفت: بحث مهاجرت و ایجاد تغییر در نظم درآمد‌ها و مخارج باعث ایجاد آشفتگی در اقتصاد آن کشور شده که این مهم نیزخود عامل نرسیدن به رفاه به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

مهاجرت و خشونت از عوامل بازدارنده رفاه کشورهاست

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، ثروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.